Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Мексико: Льоб поведе, Латвала отново сгреши

10.03.2012 08:46
Туит
Рали Мексико: Льоб поведе, Латвала отново сгреши

Себастиен Льоб (Citroen) е начело след първия ден на рали „Мексико“, трети кръг от WRC. На 11,2 секунди зад него е съотборникът му Мико Хирвонен, след като Яри-Мати Латвала (Ford) счупи окачването си по време на сутрешните минавания и загуби над минута и половина.

Льоб, който няма загуба в Мексико от 2006 г., излезе начело след шестата отсечка и увеличи преднината си на 11,2 секунди в края на деня. Със сигурност обаче тя няма да му бъде достатъчна, ако и през втория ден от надпреварата събитията се случват с такава скорост.

„Разликите са много малки и Мико натиска здраво“, коментира Себ след края на последния същински етап. „Яри-Мати също се движи много бързо, така че нямаме право да се отпускаме. Очакват ни още много километри до финала.“

Победителят от рали „Швеция“ Яри-Мати Латвала започна отлично базираната в Леон надпревара и водеше колоната до петия етап. 12 километра след старта му обаче финландецът удари камък и разби предно ляво окачване на своя Fiesta RS WRC.

“Бяхме на шеста, сляп ляв завой зад превала“, обяснява Латвала, който вдигна драстично темпото следобед и се доближи на 16 секунди до третия Мадс Йосберг (Adapta Ford) . „Видях камъка, но бяхме на шеста предавка, нямаше как да го избегнем.“

Съотборникът на Латвала Петер Солберг също нямаше шанс. В първите две отсечки норвежецът пука на два пъти гума, което му попречи да се възползва от отличната си стартова позиция и го остави пети в края на деня с пасив от минута и половина спрямо лидера. Само на 1,3 секунди зад него обаче е От Танак (M-Sport Ford), въпреки че естонецът бе наказан с 10 секунди заради закъснение в сервиза. Съотборникът му Евгени Новиков е седми на още 25,3 секунди.

Крис Аткинсън (Monster Ford) маркира завръщането си в Световния рали шампионат след три години пауза с осмо място. Австралиецът обаче не бе доволен от това, че спукана гума му попречи да остане в групата на лидерите.

Насер Ал-Атия (Qatar Ford) спечели дебютната си етапна победа във WRC при първото минаване на суперспециалния и се движи девети на 13,9 зад Аткинсън. Арминдо Араужо (MINI Portugal) допълва челната десетка въпреки проблеми с двигателя на своя автомобил.

Кен Блок (Monster Ford) поддържаше добро темпо в началото на деня и имаше отличен шанс да се пребори за място в топ 10. Износените гуми в петата отсечка обаче станаха причина американецът да излети от пътя и впоследствие да скъса полуоска и да спука гума. За да не бави своя съотборник, Блок отби за кратко встрани от пътя, за да може Аткинсън да мине пред него, но и бившият пилот на Subaru караше със спукана гума.

Тиери Нювил пък атакуваше челната тройка, когато откъсна едно от колелата на своя Citroen DS3 WRC в шестата отсечка при удар с бордюр и отпадна. Пилотът на VW Кевин Абринг (Skoda Fabia S2000) също не завърши заради проблем с горивната система. Преди това холандецът се движеше начело в групата на „суперите“, която в момента се оглавява от неговия съотборник Себастиен Ожие, който е единайсети в общото класиране.

В програмата на ралито за събота влизат седем етапа (SS13-SS20), след като второто минаване на суперспециалния в Гуанхуато (SS19) беше отменено. Екипажите ще трябва да преминат 181.59 състезателни километра. По-тежката част от трасето е сутрешната, когато участниците ще направят по две минавания на дългите "Ибарила" (29.90 км) и "Отатес" (41.88 км).

Коментари
comments powered by Disqus