Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Мексико: Ожие си върна първата позиция в шампионата

10.03.2014 10:08
Туит
Рали Мексико: Ожие си върна първата позиция в шампионата

Себастиен Ожие спечели рали "Мексико", трети кръг от WRC и си върна лидерската позиция в шампионата на пилотите. Яри-Мати Латвала направи победата на VW двойна, а Hyundai спечели първия си подиум с i20 благодарение на Тиери Нювил.

След снега в Швеция керванът на Световния рали шампионат се пренесе на макадама в Мексико, където VW тотално доминираше. Единствено Мадс Йостберг (Citroen DS3 WRC) спореше с Ожие в челото и дори оглавяваше класирането след сутрешните минавания в петък. Нелепа грешка на навигатора му обаче изведе световния шампион на първа позиция. Йонас Андерсон забрави да махне панела пред радиатора на автомобила след края на пътната секция преди седми етап, което костваше близо 20 секунди на норвежеца.

От този момент нататък Ожие бе напълно недостижим и напълно заслужено спечели втората си победа за сезона, която гарнира с пълния актив от бонус точките във финалния "пауър стейдж". По този начин французинът измести съотборника си Яри-Мати Латвала от лидерската позиция в шампионата, макар и разликата между двамата да е само три точки.

Латвала изгуби надпреварата в Мексико още в първия ден, когато бе отварящ автомобил и трябваше да чисти етапите. Въпреки това финландецът направи стабилно състезание и взе максимума при така стеклите се обстоятелства. Безгрешен бе и Тиери Нювил, който благодарение на много отпаднали и приличното си темпо завърши на трета позиция. Това бе първи подиум за новия Hyundai i20 WRC, който обаче изоставаше като темпо на макадам не само спрямо VW, но и спрямо Citroen и Ford.

Проблемите на Йостберг продължиха и в събота, когато повреда в задно дясно окачване го принуди да спре преди началото на тринадесетата отсечка. Благодарение на системата "Рали 2" обаче заводският пилот на Citroen се добра до деветото място. Съотборникът му Крис Мийк също нямаше късмет. Британецът първо разби окачването на своя автомобил в петък, след което удари камък по време на финалния "пауър стейдж" и окончателно напусна надпреварата.

Още един от претендентите за подиума - Мико Хирвонен (Ford Fiesta RS WRC), също напусна прекалено рано борбата за челните места. За втори път през този сезон повреда в алтернатора го извади от надпреварата. Още в петък Хирвонен трябваше да се примири с този факт, но поне прогресира до осмото място на финала благодарение на системата "Рали 2".

И за Роберт Кубица (Ford Fiesta RS WRC) рали "Мексико" далеч не премина гладко. Общо четири катастрофи записа поляка в рамките на изминалата седмица (два инцидента по време на тренировките, един в петък и един в събота) и логично не завърши състезанието. Многото проблеми на Кубица, както и на останалите претенденти за челната тройка, изведоха Елфин Евънс (Ford Fiesta RS WRC) на четвърта позиция, което е рекордно постижение за пилота на M-Sport във WRC. Пети остана частният представител на Ford Мартин Прокоп, въпреки че бе на косъм от това да завърши по таван в неделя сутрин.

Мексиканецът Бенито Гера (Ford Fiesta RS WRC) завърши на шеста позиция домашната си надпревара, въпреки че за него това бе едва второ състезание с WRC автомобил. На повече от две минути зад Гера остана Крис Аткинсън, който въпреки всички технически проблеми спечели точки за екипа на Hyundai. Хирвонен, Йостберг и победителят във WRC 2 Юри Протасов (Ford Fiesta R5) допълниха челната десетка.

Следващият кръг във WRC е рали "Португалия" (03 - 06 април). Пълните резултати от "Мексико" може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus