Себастиен Ожие води с 1,6 секунди пред съотборника си в екипа на Citroen Себастиен Льоб след първите осем етапа на рали „Мексико”, което означава че на него ще се пада отговорността да чисти отсечките в събота. До края на първия ден от надпреварата остават двете минавания на суперспециалния.
Двамата заводски пилоти на Citroen си разменяха лидерската позиция през целия ден, като световният шампион излезе начело преди обедния сервиз. Ожие обаче отговори с етапна победа на второто минаване на „Алфаро” и си върна лидерството. Въпреки че Големия Себ спечели финалната същинска отсечка „Ел Кублиете 2”, първото място остана в ръцете на Ожие, като това бе напълно очаквано заради негативите, които носи лидера на колоната.
Трасетата в Мексико тази година са изключително сухи и чистенето на отсечките е от съществено значение. Ето защо третият Мико Хирвонен (Ford), който бе първият автомобил днес, загуби 1:19.6 минути спрямо лидера Ожие. Неговото първо място пък все още е под въпрос, защото преди обедния сервиз пилотът на Citroen първоначално пропусна прегрупирането. Впоследствие той коригира грешката си, но не е изключено да бъде наказан заради това, че не е използвал записания в пътната карта маршрут.
Грешката на Ожие и неговия навигатор Жулиен Инграсиа със сигурност е изправила на нокти тим-шефа на Citroen Оливие Кенел, но за сметка на това той може да е повече от доволен от представянето на новия DS3 WRC на макадам. Наследникът на C4 WRC спечели всички същински етапи днес и показа, че доминацията на Ford Fiesta RS WRC от рали „Швеция” не е окончателна. Ако не беше и проблемът с двигателя на Петер Солберг, то Citroen щеше да има и три автомобила в челото.
Частният пилот на французите започна отлично надпреварата и въпреки че не можеше да поддържа темпото на двамата заводски представители на Citroen, се движеше стабилно трети след сутрешните минавания. На „Алфаро 2” обаче Солберг изгуби цели седем минути заради повреда в електрониката на двигателя и се смъкна на незавидното тринайсето място.
От проблемите на Солберг се възползва Матю Уилсън (Stobart Ford), който след шестия етап излезе на отличната четвърта позиция, което е и най-доброто му класиране досега във WRC. Всякакви шансове, за да повтори това постижение, обаче се изпариха на „Ортега 2”, когато повреда 11 километра след старта на отсечката го остави извън битката. Това бе добре дошло за заводския пилот на Ford Яри-Мати Латвала, който излезе на четвъртото място. Финландецът определено имаше шанс да се бори за нещо повече от него, но спукана гума на „Ортега” сутринта му коства повече от две минути.
Евгени Новиков (Stobart Ford) отбеляза по прекрасен начин завръщането си в световния шампионат. Руснакът се качи за първи път в новата Fiesta RS WRC едва по време на шейкдауна, но се адаптира изключително бързо към нея и се движи на впечатляващото пето място. „Много съм щастлив”, коментира Новиков, който е на 17 секунди пред шестия Хенинг Солберг (Stobart Ford). „Забавлявахме се много днес. При първите минавания карахме по-внимателно и не натискахме. При вторите обаче вдигнах оборотите. Да видим какво ще се случи утре.”
Кен Блок (Monster Ford), който не можа да стартира суперспециалния етап в четвъртък вечер заради проблеми в електрониката, така и не завърши първия ден от надпреварата. Въпреки десетте наказателни минути пилотът на Monster Ford се движеше 15-и преди старта на осмата отсечка. В нея обаче Блок бе принуден да спре отново заради технически проблем.
Трудностите на част от водещите пилоти във WRC станаха причина в челната десетка да се появят нови имена. Денис Куиперс (Ford Fiesta RS WRC) е седми, Насер Ал-Атия (Ford Fiesta S2000) e осми, но начело в категорията на суперите, От Танак (Ford Fiesta S2000) заема девета позиция, а Мартин Прокоп (Ford Fiesta S2000) се намира на последното място в топ 10.
До края на първия ден на рали „Мексико” остават двете минавания на суперспециалния, но резултатите от тях нямат значение относно утрешния ред на стартиране. В събота пилотите ще карат още девет етапа, от които три класически отсечки по два пъти, уличното трасе в Леон и суперспециалния в Гуанахуато на два пъти. Общата им дължина е 158,65 км.