За трета поредна година променят маршрута на надпреварата
Вторият кръг от националния рали шампионат и четвърти от Балканския рали трофей стартира официално на 27 юли в 16:30 от площад „Хаджи Димитър” в Сливен. Същинското начало на надпреварата обаче ще бъде дадено в 19:32 със суперспециалния етап, който както през миналата година ще се проведе в района на жп гара.
„За трета поредна година променяме трасето, като целта ни е пилотите да не могат да го наизустят”, коментира Атанас Чанев, директор на надпреварата. „Заложили сме на формат с три скоростни отсечки в съботния ден (ще се карат по два пъти), като общата състезателна дистанция е близо 130 километра. За неделя сме предвидили класическите отсечки „Моллова гора”, която е на качване, и „Българка” на спускане.”
В списъка със заявки присъстват 49 екипажа, което е рекорд за последните години в националния шампионат, но за съжаление впечатление прави отсъствието на качествени чужди състезатели. Дан Гъртофан трябваше да кара в Сливен, но преди две седмици катастрофира и е оттеглил заявката си.
Неговият син Андрей Гъртофан също няма да стартира, което ще извади и Екатерина Стратиева от надпреварата. Двамата трябваше да участват с наети от унгарски отбор Peugeot 208 R2, но заради промяната в плановете на Гъртофан цялата финансова тежест по логистиката е паднала върху Стратиева, която за съжаление не може да се справи индивидуално.
При отсъствието на Дан Гъртофан фаворит за победата е екипажът на "Мегапорт" Мирослав Ангелов/Еди Сивов (Skoda Fabia R5). Това са и единствените представители с R5 автомобил. Йордан Атанасов и Янаки Янакиев (Mitsubishi Lancer Evo 9) са най-сериозните им съперници, докато при автомобилите с един двигателен мост първата позиция ще си оспорват настоящият шампион Тихомир Стратиев (Peugeot 208 R2) и Григор Григоров (Peugeot 208 R2).
Дани Попов (Opel Adam Cup), който тази година кара в немския едномарков шампионат Opel Rallye Cup, също е в списъка със заявките за рали "Сливен", въпреки че автомобилът му има единствено национална хомологация. В Е1 категорията, където са представителите с изтекла хомологация, фаворит е Калин Бенчев (Subaru Impreza WRX STI), който обаче все още работи по възстановяването на своя автомобил след инцидента на рали „Твърдица”.
Пълният списък със заявки може да видите тук, а часовия график – тук.