Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Монте Карло: Льоб спечели шестата си победа в Княжеството

22.01.2012 11:41
Туит

Пилотът на Citroen доминира тотално в надпреварата и не само че стигна до крайния успех, но и спечели „пауърстейджа”, с който завърши рали „Монте Карло”, отварящ кръг за сезон 2012. Дани Сордо (MINI) и Петер Солберг (Ford) допълниха подиума.

Льоб оглави класирането още след първия етап в сряда, но грешният избор на гуми го прати на повече от 50 секунди зад Яри-Мати Латвала (Ford) преди обедния сервиз. При вторите минавания обаче ролите се размениха и осемкратният шампион си върна лидерската позиция, докато неговият съперник катастрофира на една от секциите с черен лед в последната за деня отсечка.

Латвала се оказа и единственият конкурент на Льоб, защото след отпадането му французинът наложи тотална доминация и бързо натрупа стабилен аванс спрямо преследвачите си Дани Сордо и Петер Солберг, като спечели пет от шестте отсечки в четвъртък. Прецизният избор на гуми в третия ден и безгрешното каране в събота му гарантираха победата, а с най-доброто време в последната неделна отсечка той добави към 25-те точки от успеха в надпреварата максималния бонус от три за „пауър стейджа”.

Пилотът на MINI Дани Сордо и повторно дебютиралият за Ford Петер Солберг спореха за подиума през цялата надпревара, като норвежецът определено бе по-бързият пилот. Грешният избор на гуми, който Солберг направи в петък, обаче се оказа определящ за този двубой, защото въпреки че намали преднината на своя съперник с 50 секунди само за четирите отсечки  в събота, така и не получи възможност отново да атакува второто място. Малшансът за Солберг не спря дотук, защото той сгреши и стратегията за „пауърстейджа” в неделя, защото гумите за сняг го оставиха на 13,5 секунди зад победителя Льоб, като по този начин и бонус точките му се изплъзнаха.

Мико Хирвонен завърши на четвърто място при дебюта си с екипа на Citroen, но определено може да съжалява за пропуснатия шанс да направи победата на френския тим двойна. Финландецът започна доста колебливо и загуби цели две минути и половина още в сряда заради една малка грешка, която обаче стана и причина за счупването на задния десен спирачен диск. Последвалата атака го доближи до третия Петер Солберг, но едно завъртане в събота в крайна сметка го принуди да се откаже и да пробва да компенсира загубата на точки с добре представяне в неделния етап. И Мико го направи с втори резултат в „пауър стейджа”, като разликата между него и победителя Льоб бе само 1,2 секунди.

Себастиен Ожие бе на път да се превърне в героя на рали „Монте Карло”, след като при официалния си дебют за VW се движеше на впечатляващата четвърта позиция, въпреки че кара Skoda Fabia S2000, а не WRC автомобил. Доброто му представяне обаче завърши с една много тежка катастрофа в четвъртък, която за щастие доведе само до някои съвсем леки наранявания за навигатора му Жулиен Инграсиа. Това пък от своя страна даде възможност на Евгени Новиков (M-Sport) да завърши на пета позиция при дебюта си в Монте Карло. Доброто представяне на руснака бе допълнено и от третото му място в „пауър стейджа”, с което той спечели последната бонус точка.

Ветеранът Фансоа Делкур (M-Sport) маркира завръщането си във WRC със страхотното шесто място, а седми финишира заместникът на Крис Мийк в екипа на MINI Пиер Кампана. Решаващ за доброто представяне на корсиканеца бе третият ден от надпреварата, когато точният избор на гуми му помогна да изпревари останалия осми От Танак (M-Sport). Челната десетка допълниха Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC) и Арминдо Араужо (MINI John Cooper Works WRC), след като в автомобила на Пер-Гунар Андерсон (Proton Satria Neo S2000) се разрази малък пожар в предпоследния етап в събота. Преди това шведът заемаше отличното девето място и бе начело в S-WRC категорията, която в крайна сметка бе спечелена от четиринайсетия Крег Брийн (Ford Fiesta S2000).

Още двама потенциални кандидати за топ 10 останаха без точки. Миналогодишният победител Бриан Буфие (Peugeot 207 S2000) загуби много време в първия ден, след като удари един мост, а Тиери Нювил напусна надпреварата още в сряда заради повреда в окачването, провокирана от подобен инцидент. За белгиеца това бе първи старт със Citroen DS3 WRC.

Вторият кръг на Световния рали шампионат е в Швеция от 9 до 12 февруари.

Коментари
comments powered by Disqus