Себастиен Ожие (VW) обърна развоя на рали Монте Карло и е лидер след втория ден на надпреварата. Себастиен Льоб (Citroen) изгуби над шест минути след грешка в последния етап.
Битката между настоящия и деветкратния световен шампион прикова всички погледи днес, тъй като двамата бяха с класа над останалите и си оспорваха лидерската позиция до края на деня.
Льоб нанесе първия удар и увеличи преднината си на близо половин минута след отварящата отсечка. Задната стартова позиция обаче му изигра лоша шега в следващите два етапа и разликата между двамата бе стопена на три секунди.
Вторите минавания предвещаваха още по-голяма интрига заради различния избор на гуми, който направиха двамата Себ. Ожие стартира с четири гуми с шипове и две суперсофт в багажника, докато Льоб избра четири зимни и две суперсофт.
Първоначално изглеждаше, че деветкратният световен шампион има предимство, защото спечели шестата отсечка, а Ожие бе бесен на финала й. В седмата обаче предимството бе на страната на Малкия Себ, след като Льоб се завъртя и му предостави първата позиция.
Осем секунди разделяха двамата преди финалния етап. За съжаление след края му разликата нарасна на 6:08 минути. В един от заледените участъци Льоб изгуби за кратко контрола над своя автомобил, но въпреки лекия удар разби ляво задно окачване.
Яри-Мати Латвала (VW) излезе на второ място след проблемите на Льоб, но пасивът му спрямо Ожие е смразяващ - 1:45 минути. При това положение интригата за първото място до голяма степен приключва, тъй като единствено непредизвикана грешка може да отнеме победата на Ожие.
Крис Мийк трябваше да се качи до третото място след проблемите на Льоб. Кошмарната за Льоб и Citroen осма отсечка обаче препъна и него. На няколко пъти британецът спираше в етапа, като в крайна сметка не може да стигне до финала му и отпадна.
Андреас Микелсен се възползва от грешките на Льоб и Мийк и вкара три автомобила на VW в челната тройка. Четвърти завърши От Танак (M-Sport), а петият Мадс Йостберг донякъде спаси честта на Citroen, но той не е регистриран за шампионата на производителите.
Завъртане и грешен избор на гуми остави Елфин Евънс (M-Sport) шести. Въпреки това британецът финишира пред двамата пилоти на Hyundai Тиери Нювил и Дани Сордо. Челната десетка допълниха още Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC) и Льоб. Хенинг Солберг (Ford Fiesta RS WRC) обаче вероятно ще мине пред французина, тъй като е малко вероятно той да стигне до сервиза при тази повреда в окачването.
За съжаление вторият ден на рали "Монте Карло" поднесе поредното разочарование на Роберт Кубица. Полякът не можа да стигне до сервиза в четвъртък вечерта заради повреда в алтернатора, но пък записа две етапни победи тази сутрин. Силното му представяне продължи и следобед с още една най-бърза отсечка. Във фаталната осма обаче двойна катастрофа и спукана гума му костваха 3:45 минути. Пълните резултати може да видите тук.
Третият ден на рали "Монте Карло" включва само четири отсечки, но втората е дълга внушителните 51,7 километра.