Пет скоростни етапа делят Льоб от рекордната пета победа на рали „Монте Карло”. Пилотът на Citroen има над две минути аванс спрямо втория Мико Хирвонен преди последния ден от надпреварата в Княжеството.
Себ отново няма конкуренция. Първи въпросителни пред Citroen
Citroen C4 WRC атакува по безкомпромисен начин скоростните отсечки в южната част на Франция. Пилотите на френския тим спечелиха всички етапи в четвъртък и петък и стартираха третия ден от надпреварата с амбицията отново да са начело. Льоб отново бе над всички и след четири етапни победи завърши деня с аванс от 2:10 минути в челото. Неговият съотборник Дани Сордо обаче преждевременно напусна състезанието. Испанецът, който се движеше втори и единствен поддържаше темпото на Льоб, спечели първата отсечка тази сутрин и направи категорична заявка, че ще се бори до последно за победата. „Ла Мастр”, третият етап за деня, обаче се оказа непреодолимо препятствие за неговия автомобил. Двигателят на C4 WRC дефектира и Дани бе принуден да се откаже от амбициите за първа победа в Световния рали шампионат.
Въпреки проблемите на Дани настроението в екипа на Citroen е на ниво, тъй като Льоб е на крачка от рекордната пета победа в Монте Карло. „Всичко е перфектно. Опитах се да карам максимално бързо през целия ден, но на места не поемах излишни рискове”, разказва Себ след последния етап. „Просто се забавлявах по скоростните отсечки. Трасетата са страхотни, и атмосферата е отлична. Няма какво повече да желая.”
Шанс за Мико. Отново проблеми за Латвала
Мико Хирвонен заяви в края на вчерашния ден, че ще се опита да атакува Сордо и да се бори за второто място. Но още в първата отсечка тази сутрин стана ясно, че водещият пилот на Ford няма шанс срещу испанеца, който е един от най-бързите състезатели на асфалт. Късметът обаче бе на страната на Мико. Повредата в автомобила на Дани Сордо му подари втората позиция в края на сутрешните преминавания. Логично Хирвонен върна газта следобед, но единствено грешка може да му отнеме осемте точки. „Себастиен е прекалено далеч, а Крис (Аткинсън) е доста зад мен. Просто не трябва да се отпускам и да следя техните времена”, сподели Мико след края на деня.
Малшансът отново застигна втория пилот на Ford Яри-Мати Латвала. В четвъртък вечер той спука гума, а днес сутринта имаше проблеми с хидравликата. Въпреки това финландецът се движеше десети. При второто преминаване на „Лабати Дандор ” (четвърти етап за деня) обаче повреда в окачването на Focus RS WRC 07 го извади от надпреварата. По всяка вероятност Яри-Мати ще се включи отново в състезанието утре по системата „супер рали”.
Subaru или Stobart
И днес представителите на Subaru демонстрират отлично темпо. Крис Аткинсън дори спечели петия етап за деня и по този начин стана първият пилот, нарушил хегемонията на C4 WRC. „Естествено, радвам се, че съм трети. Днес обаче много добре си пролича колко непредвидимо може да бъде това състезание”, коментира Аткинсън по време на обедния сервиз. „Поддържахме добро темпо при сутрешните преминавания, на места дори имах възможност да натискам повече. Не трябва да забравяне обаче, че ни очакват още немалко километри до финала." Неговият далеч по-опитен съотборник Петер Солберг завърши деня на пета позиция.
Между двамата пилоти на Subaru се движи Фансоа Дювал. Белгиецът, който кара за Stobart VK M-Sport, изостава на 20 секунди от Аткинсън и третото място, но заяви, че ще се опита да атакува подиума. „Двадесет секунди са много, но да видим какво ще се случи утре. Доволен съм от представянето си днес, записахме няколко отлични времена”.
Жестока битка за шестото място водеха Джанлуиджи Гали и Жан Мари Куок. В края на вчерашния ден Куок имаше минимален аванс, въпреки че неговият Peugeot 307 WRC не е на нивото на заводски подготвения Focus WRC RS 07 на Гали. Французинът обаче познава отлично скоростните отсечки край Княжеството. Доказа го през миналата година, когато завърши на девето място в крайното класиране. Днес обаче Гали бе значително по-бърз. Ексцентричният италианец постепенно започва да се адаптира към новия за него Focus RS WRC и утре ще потегли с аванс от 40 секунди спрямо Куок.
SX4 WRC възкръсна от пепелта
Последното място в зоната на точките е за Пи Джей Андерсон. Suzuki SX4 WRC доказа по време на първите два дни, че има нужната скорост, за да се конкурира с рали автомобилите на Citroen, Ford и Subaru, но технически проблеми непрестанно съпътстваха двата екипажа на японската марка. Днес обаче SX4 WRC на Пи Джей се държеше прекрасно и двукратният първенец в Junior шампионата записа поредица от силни времена, които го изведоха на осма позиция след отпадането на Дани Сордо. Другият пилот на отбора - Тони Гардемайстер, докладва за проблеми със съединителя и задния диференциал по време на обедния сервиз, но следобед вдигна темпото и след последната отсечка „Ла Мастр 2” заема десета позиция. Само шест секунди не му достигнаха, за да изпревари деветия Хенинг Солберг.
Последният ден на рали „Монте Карло” включва четири класически етапа (по две преминавания на две отсечки, включитело и легендарната „Кол де Турини”) и един суперспециален на пистата в Монако. Общата им дължина е 62,31 километра.
Венци
Единствено Грьомхолм успяваше да насмогва на Льоб в асфалтовите трасета, сега хегемонията на C4 WRC там ще е пълна. По макадамовите писти обаче аз бих заложил на Хирвонен и Дювал ;)