Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Монте Карло: Серията на Ожие продължава

19.01.2014 02:04
Туит
Рали Монте Карло: Серията на Ожие продължава

Световният шампион Себастиен Ожие (VW Polo R WRC) започна сезон 2014 във WRC с победа. Французинът спечели откриващото рали "Монте Карло" въпреки сериозната съпротива, която срещна от частния пилот на Ford Бриан Буфие.

Началото на годината във WRC бе наистина впечатляващо, защото атмосферните условия край Монте Карло затрудниха в максимална степен пилотите, а и доведоха до твърде интересни обрати в надпреварата. Роберт Кубица (Ford Fiesta RS WRC) направи феноменален старт и оглави класирането след две етапни победи. Снегът в третата отсечка обаче даде предимство на Бриан Буфие, който остави зад гърба си всички заводски пилоти. Същевременно Ожие така и не можеше да влезе в ритъм, след като още на отварящия етап удари една от стените край пътя.

За съжаление вторият ден на надпреварата върна нещата на мястото си заради значително по-стабилните атмосферни условия. Ожие атакува и с методична точност си проби път до челото, след като Буфие се завъртя в деветия етап. От този момент нататък световният шампион нито веднъж не изпусна водачеството и продължи победния си ход от миналата година.

Буфие не удържа първата позиция, но може единствено да се гордее, че с частния Ford Fiesta RS WRC се пребори за второто място. В битката за него можеше да се включи и Кубица, ако се съди по темпото му от началото на състезанието, но една лека грешка в деветата отсечка доведе до неговото отпадане. Тази грешка даде възможност на двамата заводски пилоти на Citroen да се вкопчат здраво в спора за последното място на подиума. Крис Мийк се справи по-добре от Мадс Йостберг и започна кариерата си във френския тим с трета позиция.

Яри-Мати Латвала (VW Polo R WRC) отново разочарова на "Монте Карло" и завърши пети след спукана гума в деветия етап. За разлика от него Елфин Евънс (Ford Fiesta RS WRC) остави страхотно впечатление с изявите си при дебюта с екипа на M-Sport. Младият британец се движеше през по-голямата част от надпреварата пред своя съотборник Мико Хирвонен и показа много стабилно темпо от старта до финала, за да завърши шести. Тази шеста позиция все пак можеше да бъде за Хирвонен, който имаше аванс от две секунди спрямо Еванс преди последния етап. На него обаче финландецът бе принуден да паркира своя автомобил заради проблем с електрическата система на Fiesta RS WRC.

Проблемите съпътстваха не само Хирвонен, а и заводския тим на Hyundai, който се завърна във WRC с модела i20. Тиери Нювил катастрофира още в първата отсечка, а Дани Сордо отпадна в пътната секция към петия етап заради електрически проблем. Преди това обаче испанецът записа едно второ време, което е обнадеждаващо за темпото на новия i20 WRC.

Пълните резултати от надпреварата в "Монте Карло" може да видите тук. Следващият старт във WRC е рали "Швеция" от 5 до 8 февруари.

Коментари
comments powered by Disqus