Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Монте Карло: Шампионът започна сезона с победа

25.01.2016 13:14
Туит
Рали Монте Карло: Шампионът започна сезона с победа

Трикратният световен шампион Себастиен Ожие (VW) постави началото на сезон 2015 във WRC с убедителна победа на рали „Монте Карло”. Французинът завърши на цели две минути пред съотборника си Андреас Микелсен, след като Яри-Мати Латвала (VW) и Крис Мийк (PH-Sport Citroen) отпаднаха.

Топлото време до голяма степен лиши рали „Монте Карло” от драмата, която обикновено снежните трасета в околностите на Монако и Гап гарантират, но въпреки това началото на сезона във WRC бе повече от обещаващо. Ожие и Мийк започнаха ударно и бързо се откъснаха пред съперниците си, като двамата постоянно си разменяха лидерската позиция. Само осем десети ги разделяха преди последния етап за деня. За съжаление обаче той коства на Мийк цели 10,3 секунди.

Драмата за заводския пилот на Citroen, който обаче кара подготвен от PH-Sport DS3 WRC заради временното оттегляне на французите от шампионата, обаче тепърва предстоеше. Удар в камък, изкаран на пътя от предходните екипажи, откачи предпазната кора на автомобила, а спуканият впоследствие картер извади Мийк окончателно от надпреварата.

Същата тази единайсета отсечка отне уж сигурния подиум на Яри-Мати Латвала, след като французинът влезе дълбоко в един от банкетите край пътя и последвалите повреди по окачването не му позволиха да продължи. При инцидента дори пострада и един от фотографите по трасето, но за щастие до сериозни последици не се стигна.

При отсъствието на Мийк и Латвала Ожие трябваше единствено да закара своя автомобил до Монако и той го направи без никакви колебания, като дори спечели трите бонус точки във финалния пауърстейдж. На две минути зад него завърши Микелсен, а Тиери Нювил допълни челната тройка при дебюта на новия i20.

Белгиецът започна слабо надпреварата, но точният избор на гуми в събота следобед му позволи да спечели два етапа и дори да влезе в битката за второто място с Микелсен. За съжаление тя приключи преждевременно, тъй като в неделя Нювил получи повреда в скоростната кутия и трябваше да върне рязко газта, за да стигне до финала.

Мадс Йостберг маркира завръщането си в M-Sport с отличното четвърто място, а Стефан Лефевр, който дебютира за PH-Sport, допълни челната петица. Въпреки че загуби над шест минути в първия съботен етап заради проблеми с окачването, Дани Сордо (Hyundai) се пребори за шестото място, следван от частния пилот на Ford От Танак. 

Челната десетка допълниха Елфин Еванс (Ford Fiesta R5), който въпреки двете спукани гуми спечели победата във WRC 2, Есапека Лапи (Skoda Fabia R5) и Армин Кремер (Skoda Fabia R5). Пълните резултати може да видите тук.

Следващият кръг във WRC е рали „Швеция”, което стартира на 11 февруари.

Коментари
comments powered by Disqus