Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Монте Карло: Три в едно за Peugeot

26.01.2009 08:43
Туит

77-то издание на рали Монте Карло безспорно ще остане в историята като изключително, заради времето и обратите, достойни за най-добрите филмови сценарии. В края на трите етапа, Peugeot също записа нова страница в спортната си история, постигайки тройна победа с 207 Super 2000, воден от пилотите Себастиен Ожие, Фреди Лоикс и Стефан Саразен.

Последният успех на Peugeot в Монте Карло датира от 1985 г. когато Ари Ватанен спечели с 205 Turbo 16. Въпреки участията си с 206 WRC и 307 WRC, Лъвът така и не го повтори до тази година, в която 207 Super 2000 окупира и трите места на подиума. Нищо обаче не беше сигурно предварително. При силната конкуренция и непрекъснато променящите се метеорологични условия, разликите в сцеплението и многобройните капани, пилотажът и надеждността на механиката бяха решаващи.

На старта на третия последен ден една минута разделяше първите четирима: Ожие (207 Super 2000), Лоикс (207 Super 2000), Ханинен (Skoda Fabia) и Крис Мийк (207 Super 2000). Тенденцията се промени още на първата отсечка, когато отпаднаха двама от претендентите: Ханинен и Мийк изхвърчаха от пътя малко след старта. Този етап бе белязан и от спуканата гума на Лоикс, който загуби две минути и се смъкна на трета позиция зад Ожие и Тони Гардемайстер (Abarth Grande Punto). Повреда в алтернатора на финландеца остави двама пилоти на Peugeot начело. В нощните етапи към тях решително се присъедини Стефан Саразен. Ангажираният от Peugeot и подкрепян от Асоциацията на концесионерите Peugeot Саразен нямаше друга алтернатива освен да атакува в последните две скоростни отсечки, за да запази третото си място от Ян Копецки (Skoda Fabia S2000).

Саразен се представи отлично в прохода Турини, постигайки двете най-добри времена за деня, с което етапните му победи станаха общо пет. Французинът завърши на малко под 30 секунди от белгиеца Фреди Лоикс.

През миналия сезон Себастиен Ожие спечели световната титла в Junior шампионата и тази година ще се състезава за втория заводски тим на Citroen във WRC. Участието му в IRC и „Монте Карло“ стана възможно благодарение спонсорката програма на BFGoodrich, която дава възможност на местен пилот да участва в домашното си състезание на разноски на компанията. Още с първото си сядане зад волана на Peugeot 207 Super 2000 Ожие оправда доверието, което му гласуваха от BFGoodrich.

Оливие Кеснел, директор на Peugeot Sport: 24 години след победата на 205 Turbo Peugeot постигна забележителен успех в едно от най-интересните издания на „Монте Карло“ досега. Не можехме да си мечтаем за по-добро начало на сезона, което ни изпълва с доверие към екипа на Peugeot Sport и основната му цел тази година - „24 часа на Льо Ман“. Peugeot 207 Super 2000 показа изключителни качества и надеждност. Не трябва да забравяме на кого дължим победата преди всичко. Това са специалистите от Kronos, които свършиха отлична работа и подготвиха две коли-победители и BF Goodrich, които ни осигуриха отлични гуми за тези тежки условия.

Стефан Саразен: Избрах лоши гуми за първите минавания през Турини. Допуснах и грешка в дванайсетия етап, при което пострада предна лява част на автомобила. Успях да сменя гумата след края на отсечката, но при това положение опираше в корпуса и воланът не се въртеше. Наложи се да поставя повредената и да откача амортисьора, за да стигна до сервиза. Успяхме 3 секунди преди края на регламентираното време! Механиците се справиха много добре, което ми позволи да постигна най-добро време в края на ралито. Доволен съм, че допринесох за тройната победа на Peugeot, въпреки че не станах първи.

Себастиен Ожие: Ключът към тази победа бе разум и способност да изчакаш в началото, когато ритъмът е много бърз. Предвид условията си казахме, че този ритъм не може да се задържи и запазихме спокойствие, още повече че не познавахме колата. Не исках да върша глупости, времената ни бяха нормални, но видях че конкурентите правят грешки. Не очаквах да спечеля рали „Монте Карло“ при първия си опит, защото всичко бе ново за мен. Преди 15 дни още не знаех дали ще участвам, но това стана благодарение на BF Goodrich. Искам да благодаря на тях и на Kronos, които ни осигуриха отличен автомобил за тези трудни условия, каквито не бях виждал досега на рали.

Фреди Лоикс: Това е най-трудното „Монте Карло“, на което съм карал, заради леда, снега, дъжда. Никога не съм използвал с толкова широки гуми за сняг, а пътят беше осеян с всевъзможни клопки. Трябваше да се пазим от грешки, защото можеше лесно да загубим повече време. За нас състезанието мина добре. Когато в началото спукахме гума, разбрахме, че няма как да стигнем Себастиен и се радваме на второто място. Това е добър резултат от гледна точка битката в шампионата.

По материали на Peugeot

Коментари
comments powered by Disqus