Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Норвегия: Снежният Себ

15.02.2009 14:00
Туит

Блестящият двубой между Себастиен Льоб и Мико Хирвонен завърши с победа за световния шампион. 9,8 секунди разделиха Хирвонен от първото място и възможността да навакса част от изоставането си в шампионата на пилотите, където Себ вече има шест точки аванс.

Вторият кръг за сезон 2009 във WRC напълно компенсира монотонния и предвидим развой на дебютния в Ирландия. Мико Хирвонен (Ford) и Себастиен Льоб (Citroen) вдигнаха летвата на непосилно за останалите пилоти ниво още в петък сутрин и бързо се откъснаха в челото. Темпото на двамата бе на практика идентично, като на моменти французинът имаше предимство, но отговорът на Мико никога не закъсняваше.

Нито веднъж разликата помежду им не надхвърли 16 секунди по време на цялото състезание, като преди последната отсечка Льоб имаше преднина от 7,7. Финалният щурм на Хирвонен обаче се оказа недостатъчен. Пилотът на Ford спечели четири от шестте етапа днес, но не и последния, който отреди победата на неговия съперник.

До последния завой

„Мико направи едно наистина прекрасно състезание и ме принуди да карам на пълна газ от първата до последната отсечка”, заяви на финала Льоб, който спечели на сняг за последно през 2004 година в Швеция. „Но ние успяхме. Напрежението в края на състезанието беше огромно, защото знаехме, че можем да изгуби всичко в последния етап, дори на последния завой. Винаги е много по-вълнуващо, когато спечелиш по този начин”, допълни световният шампион, който е само на една победа от рекордните 50 във WRC.

„Тъжно ми е, че завършихме на втора позиция, но се радвам, че стигнахме до финала”, призна Хирвонен, който вече изостава на шест точки в класирането при пилотите. „Това беше една наистина оспорвана битка, до последния метър. Вчера Себ беше много бърз, това е. Доволен съм от резултатите днес, успях да го притисни наистина здраво."

Бързи, но не съвсем

Съотборникът на Хирвонен в екипа на Ford Яри-Мати Латвала единствен на моменти се конкурираше с двамата лидери, но трябваше да се задоволи с третото място. „След една дълга права пропуснах завой”, разясни финландеца за забавянето си в последния етап. „Разочарован съм, надявах се на нещо повече, но и третото място е успех. Дано аз да съм на върха в следващото състезание, когато отиваме в Кипър.”

Хенинг Солберг (Stobart Ford) обеща на своите фенове, че ще се бори за място на подиума, но завърши на четвърта позиция. Норвежецът на практика изгуби шансове за по-предно класиране още в петък, когато заради грешни настройки се движеше едва седми. След серия от блестящи резултати в събота, включително и една етапна победа, Хенинг навакса изоставането си и се пребори с Дани Сордо (Citroen) за четвъртото място.

Частни амбиции

Дебютът на неговия по-малък брат с новосформирания Petter Solberg WRT завърши по повече от обнадеждаващ начин. Петер имаше проблеми със съединителя на своя Citroen Xsara WRC днес, но въпреки това удържа атаките на Матю Уилсън за шестото място – постижение, което през последните години не подобряваше особено често макар и със заводските машини на Subaru.

Урмо Аава (Stobart Ford) спечели последната точка, а Мадс Остберг (Adapta Subaru) завърши девети, въпреки че сутринта получи 50 наказателни секунди. Норвежецът закъсня при излизането от сервизната зона, тъй като неговият екип трябваше да смени кормилната уредба на бившия заводски Subaru Impreza WRC2008, а впоследствие и да направи някои корекции по окачването. Челната десетка допълни победителят от рали „Монте Карло” Себастиен Ожие (Citroen Junior).

Първа победа за Skoda Fabia S2000

Рали „Норвегия” бе и първи кръг от шампионата на ФИА за серийни автомобили. Още при дебюта си в P-WRC новата Skoda Faiba S2000 на Red Bull Rally, управлявана от Патрик Сандел, се наложи безапелационно над класическите представители от група N. Това е първа победа за Skoda Fabia S2000 въобще и първи успех на автомобил Super 2000 в категорията.

Третият кръг в световния рали шампионат ще ни върне към позабравеното напоследък рали „Кипър”. Надпреварата на средиземноморския остров, която включва както макадамови, така и асфалтови трасета, ще стартира на 13 март.

Коментари
comments powered by Disqus