Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Нова Зеландия: Льоб пак поведе, Латвала пак сгреши

22.06.2012 10:48
Туит

Себастиен Льоб (Citroen) оглави класирането след първия ден на рали „Нова Зеландия”, седми кръг от световния шампионат. Французинът излезе пред своя съотборник Мико Хирвонен в последната отсечка, а Яри-Мати Латвала (Ford) направи поредната си грешка в седмия етап.

Латвала предпочете да кара последен в колоната от WRC автомобили, тъй като се притесняваше от чистенето на етапите в петък. Оказа се обаче, че стратегията на Citroen е правилната заради мокрите етапи, което даде предимство на Хирвонен и Льоб. Това наложи промяна в първоначалните планове на Яри-Мати, който реши да пази своите гуми в началото на следобедните минавания и да натиска в последните две отсечки, но още на „Те Акау Саут” финландецът излетя от пътя и трябваше да чака публиката да му помогне, за да се върне отново на трасето. Това му коства близо четири минути и го смъкна от трета на девета позиция.

Льоб изоставаше на 3,9 секунди след сутрешните минавания, но намали аванса на Хирвонен само на 1,5 след първата отсечка следобед. На последвалата „Уаанга Коуст”, по подобие на това, което се случи сутринта, бившият заводски пилот на Ford бе блестящ и се откъсна на близо 8 секунди пред Себ. Последните два етапа за деня обаче бяха за Льоб, който сложи две твърди гуми на предната ос на своя Citroen DS3 WRC и в крайна сметка завърши първия ден в челото на класирането с преднина от 4 секунди. Хирвонен пък продължи да кара с четири износени меки гуми и утре отново ще трябва да се бори за изгубената лидерска позиция.

Петер Солберг (Ford) избра твърдите гуми за сутрешните минавания, което го прати на ужасната седма позиция, но норвежецът навакса голяма част от изоставането си следобед и се изкачи до четвъртото място. Пилот на M-Sport Евгени Новиков обаче все още е пред него, макар и да пази подиума с минимален аванс от 8,3 секунди. Съотборникът на руснака във втория тим на Ford От Танак е пети, следван на половин минута от Тиери Нювил, който в този старт кара за екипа на Насер Ал-Атия.

Дани Сордо, който е единственият представител на Prodrive в Нова Зеландия, заема седмото място. Осми пък е Арминдо Араужо, който кара за официалния отбор на MINI. Латвала и Кен Блок (Monster Ford) допълват челната десетка, след като Манфред Щол (Brazil Ford) изгуби близо минута и половина в последния етап. Австриецът, за когото това е първи старт след рали „Великобритания 2007”, скъса полуоска, но все още има отличен шанс да намери място в зоната на точките.

Вторият ден на рали „Финландия” включва нови седем етапа с обща дължина 143.01 км. Първият от тях стартира в 09:13 (00:13 българско време).

Коментари
comments powered by Disqus