Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Нова Зеландия: Нова дата - нов късмет

28.08.2007 06:08
Туит

Рали “Нова Зеландия” не е от любимите стартове за отборите в Световния рали шампионат. Не заради маршрута, който пилотите обожават, а за географското разположение на надпреварата. Живописните региони на островната държава са твърде далеч от базите на тимовете в Европа, което означава високи инвестиции и слабо медийно отразяване.

За сметка на това трасето на надпреварата се приема добре от пилотите, които оценяват по подобаващ начин бързите макадамови препятствия по поддържаните и обозначени пътища. Сякаш те са направени специално за рали надпревара, ситуирана сред невероятната природа на острова в Тихия океан.

Рали “Нова Зеландия” е класическо състезание на макадам. Известно е с влажните скоростни отсечки, които включват както неравни склонове, така и широки плавни завои. Пътищата са покрити с обли камъни, а скоростите варират от умерено високи до високи. Атмосферните условия са променливи, като често дъждът е спътник на най-добрите рали пилоти. Настилката не е прекалено абразивна, а надпреварата сама по себе си не е толкова взискателна към издръжливостта на машините.

Първият старт в островната държава датира от далечната 1969 година. На световната сцена рали “Нова Зеландия” се появява през 1977-а, но едва през 1982-а намира постоянно място в календара. Центърът на състезанието по това време е Оукланд, а месецът, в който се провежда – юни. Впоследствие надпреварата е изместена за месец юли, който съвпада със средата на зимния сезон в южното полукълбо. При тези условия част от стартовете са се провеждали при изключително влажен климат.

През 2003 година срещата на световния рали елит в Нова Зеландия е преместена за април. През 2006-а надпреварата се провежда през ноември, когато пролетта властва над островната държава, а центърът е изместен от Оукланд в Хамилтън, административния център на региона Уайкато. Четвъртият по големина град в страната приема рали “Нова Зеландия” за първи път.

През 2007 година отново ще има промени. Надпреварата ще се състои в края на месец август и в началото на септември. Поради тази причина неизвестните по отношение на метеорологичните условия ще бъдат много, тъй като пилотите никога не са посещавали региона в края на зимата.

През миналата година Себастиен Льоб пропусна старта в Нова Зеландия поради контузия. След по-малко от седмица трикратният световен шампион ще се опита да промени статуквото, което наложиха Грьонхолм и Хирвонен през сезон 2006. Маркус спечели победата, а неговият съотборник в BP-Ford му стана подгласник. Място на подиума намери и Манфред Щол, който през тази година е далеч от формата, която презентира през 2006-а.

Коментари
comments powered by Disqus