Мико Хирвонен (Ford) спечели рали „Полша" и излезе начело в класирането при пилотите. Истинска драма се разигра в последния етап – суперспециалния „Миколайки”, в който неговият съотборник Яри-Мати Латвала катастрофира от втора позиция.
Дани Сордо завърши втори, а лидерът в екипа на Citroen Себастиен Льоб прогресира до седмото място благодарение на помощта, която му оказаха пилотите на Citroen Junior, както и на глупостта на Яри-Мати Латвала, който направи феноменална грешка в последния етап и отпадна.
Игри на съдбата
След като Льоб катастрофира в петък, а неговият съотборник Дани Сордо не издържа на темпото, заложено от двамата финландски пилоти на Ford в събота, Хирвонен и Латвала имаха възможност да върнат леко газта в последния ден от надпреварата. Грешката на Сордо, който изтърва един от завоите на СЕ14 тази сутрин, допълнително улесни тяхната задача.
Без да поемат излишни рискове, естествено, и без да си оспорват лидерската позиция, Хирвонен и Латвала се движеха съответно на първо и второ място преди последния етап, с повече от минута аванс спрямо третия Дани Сордо. На суперспециалния „Миколайки” обаче Латвала направи суперспециален подарък на Citroen.
Финландецът трябваше просто да мине по отсечката и да подпечата двойната победа на Ford, но изтърва един от завоите на 2,5-километровата „Миколайки” и разби окачването на своя автомобил. С този инцидент завърши последният етап на рали „Полша”, а по всяка вероятност и последното състезание на Латвала като заводски пилот на Ford.
„Не мога да повярвам, наистина не мога да повярвам на очите си”, заяви Хирвонен, докато наблюдаваше опитите на Латвала и Мика Антила да избутат автомобила си. „За нас това състезание приключи по фантастичен начин, но това, което се случва сега, е просто измуително”
Подаръци ще има за всички от сърце
Грешката на Латвала неочаквано изведе Хенинг Солберг (Stobart Ford) на подиума. На неговото място можеше да бъде и Себастиен Ожие (Citroen Junior), но французинът, който направи прекрасно състезание, отпадна две отсечки преди финала заради повреда в двигателя.
Договорът на младока със Citroen Junior изтече с края на рали „Полша”. Доброто му представяне тук обаче, както и второто място в Гърция преди две седмици, едва ли ще бъдат игнорирани от спонсорите, както и от Беноа Ножие, тим-шефа на отбора. Ако Ожие намери бюджет, е много вероятно той да завърши сезона, ако няма нужните финанси обаче, не е изключено да пропусне оставащите четири кръга до края на 2009 г.
Петер Солберг (Citroen Xsara WRC) завърши четвърти, въпреки че денят не започна добре за него. На финала на първата отсечка бившият световен шампион беше много притеснен за състоянието на автомобила си, а предното му стъкло бе цялото в масло. Оказа се обаче, че повредата далеч не е толкова сериозна, колкото на пръв поглед изглеждаше, а напротив – извадена пръчка за измерване нивото на маслото заради падналия й осигурител.
Матю Уилсън допълни челната петица, а неговият съотборник в Stobart Ford за рали „Полша” Кшищоф Холовчиц се пребори за шестото място. Преди старта бившият европейски шампион и настоящ представител в Европейския парламент обеща да изпоти редовните участници в Световния рали шампионат, но допусна някои грешки в петък. В събота и неделя обаче Холовчиц, който през 1997 г. спечели рали „България”, изпълни заканата си и отмъкна три точки на финала.
Две точки, но от сърце
Седми изненадващо завърши Себастиен Льоб. Французинът, който катастрофира в петък, се върна по системата „супер рали” вчера и тази сутрин стартира тринайсети. С помощта на Citroen Junior обаче, както и на Латвала, световният шампион спечели ценни две точки в битката за титлата. Първо отпадна Ожие, впоследствие Евгени Новиков бе инструктиран да пропусне Себ, а Конрад Раутенбах спря нарочно за дванайсет минути преди финала на предпоследния етап.
И докато подаръците от Citroen Junior бяха повече от очаквани, този на Латвала сякаш падна от небето - едно тотално загубено от Citroen състезание бе спасено в последния миг. Ако Яри-Мати бе завършил успешно надпреварата, Ford щеше да стопи аванса на френския тим в класирането при конструкторите на шест точки. Сега обаче разликата между двата тима набъбна на седемнайсет.
Последната точка спечели Конрад Раутенбах, а неговият съотборник в Citroen Junior Евгени Новиков и полякът Миха Бебенек (Mitsubishi Lancer Evo 9) допълниха челната десетка.
Победа за Абринг в J-WRC
Рали „Полша” бе и кръг от джуниър шампионата на ФИА. Местният любимец Михал Косцюшко (Suzuki Swift 1600) бе само на крачка от успеха, но отпадна на същата шестнайсета отсечка, която препъна Ожие. Това бе добре дошло за холандеца Кевин Абринг (Renault Clio RS), който спечели първата си победа в J-WRC.
Колкото и невероятно да звучи, четири кръга преди края на сезона Мико Хирвонен оглавява класирането в шампионата с аванс от една точка. Дали пилотът на BP Ford ще удържи на натиска, който Льоб със сигурност ще му окаже, дали Латвала ще остане негов съотборник след фаталната грешка днес, предстои да разберем след месец на рали „Финландия” (31 юли – 2 август).
Кирил
Иво, Citroen си имат и Раутенбах, който спря за 12 минути на предпоследната отсечка. Аман от тактики, WRC е пълна смехория, докато IRC с всяко изминало състезание става все по-як шампионат.
ivo
Не бе ,то момчето просто така си кара.Ситроен си имат Ожие и Новиков.Гледах Новиков на жибо и триабва да ви кажа че скоро ще стигне Льоб
Цецо
Това направо не е истина!Аз го следих на живо в сайта на wrc и направо откачих като се случи.Тия от ситроен са големи късметлии.
ПЕТЪР
Точно така Генчо!!! Кой нормален ще се прасне така в последния етап, като се има впредвид, че не гони първото място в ралито. Яри вече мисли за кариерата си в Ситроен, и затова не му пука и прави подаръци на французите.
Генчо
Това не е глупост от страна на Латвала, а бизнес задължения с бъдещите си работодатели. Сигурно вече има подписан договор с някой от тимовете на Ситроен за 2010 година.
Кирил
Е това беше вече прекалено. Не вярвах, че Латвала може да сътвори чак такава глупост! )-: