Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Полша: Окупацията Ford

26.06.2009 16:49
Туит

Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала са убедително начело след първия ден на рали „Полша“, осми кръг от световния шампионат. Пилотът на Citroen Себастиен Льоб отпадна след грешка на СЕ4.

Първият ден на рали „Полша“ може да се окаже повратен за битката в световния шампионат, след като Себастиен Льоб катастрофира в четвъртия етап, а неговият основен съперник за титлата Мико Хирвонен поведе колоната.

Притесненията за Себ започнаха още вчера на суперспециалния етап „Миколайки“, когато заводският Citroen C4 WRC на французина започна незнайно защо да прегрява. На първата отсечка тази сутрин Себ също се оплакваше от високата работна температура на своя двигател, но въпреки това бе само с пет десети по-бавен от Мико. Очертаваше се поредната изключителна битка между двамата пилоти, след като на „Пианки 1“ Хирвонен взе нови осем десети на своя съперник и оглави колоната, но на следващия „Папротки“ всичко приключи. Или поне за Льоб, който катастрофира 1,3 километра след старта на отсечката.

„Тази част от пътя беше доста песъчлива. Оказа се, че отдолу има малък дънер, някъде около 20 сантиметра, които беше изцяло покрит“, обясни малко по-късно самият Себ. „Нямаше как да го избегна. Чух удара, когато предно дясно колело го засече. Не беше силен, но напълно достатъчен, за да разбие окачването.“

След отпадането на Себ Мико Хирвонен и неговият съотборник Яри-Мати Латвала поеха изцяло нещата в свои ръце. Двамата спечелиха и трите отсечки следобед и се откъснаха на половин минута пред третия Дани Сордо (Citroen). Разликата между лидера Хирвонен и втория Латвала е само 8,9 секунди, но с оглед развитието на шампионата Яри-Мати със сигурност ще бъде инструктиран да не притеснява своя съотборник, а да кара на сигурно зад него.

„Днес беше фантастично, наистина се забавлявах, а и при вторите преминавания отсечките не бяха толкова зле, колкото предполагахме вчера“, коментира Хирвонен, който има шанс да оглави временно класиране при пилотите с аванс от три точки спрямо Себ, ако спечели надпреварата. „Наистина се забавлявахме!“

„Мико даде невероятни времена, беше изключително бърз, но като цяло денят беше отличен“, допълни неговият съотборник Яри-Мати Латвала. „Сордо също натиска здраво. Не ни позволи да се откъснем напред, така че трябва да внимаваме.“

След сутрешните преминавания Андреас Микелсен, който стартира в Полша с достолепната Skoda Fabia WRC, се движеше на прекрасното четвърто място. Младокът демонстрира феноменална скорост, много близка до тази на заводските пилоти и водеше изключително оспорвана битка с другия частен пилот в челото Петер Солберг (Citroen Xsara WRC), но след края на петия етап Микелсен сподели, че има притеснения за задния диференциал. Най-неприятната изненада обаче му поднесе двигателят на бившата заводска Skoda, който спря на последната отсечка.

Проблемите на Микелсен позволиха на Петер да се изкачи на четвърта позиция. Бившият световен шампион не бе доволен от поведението на своя автомобил, особено в бързите секции и на образувалите се при вторите преминавания коловози, което позволи на неговия брат Хенинг (Stobart Ford) да се доближи само на 6,9 секунди от него.

Себастиен Ожие, който преди две седмици спечели първия подиум за Citroen Junior, се движи шести, а Матю Уилсън (Stobart Ford) и Конрад Раутенбах (Citroen Junior) допълват челната осмица. Победителят от рали България Кшищоф Холовчиц, който в Полша кара за Stobart Ford, е девети, след като десетият Мадс Остберг на два пъти днес трябваше да спира, за да чисти залепналите по въздуховодите на частния Subaru Impreza WRC2008 боклуци.

Вторият ден на рали „Полша“ включва отново шест етапа (две преминавания по три отсечки) с обща дължина 149,44 километра. Лидерът Мико Хирвонен ще стартира на „Даново“ в 10:14 (11:14 българско време).

Коментари
comments powered by Disqus