Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Португалия: Дисквалифицираха Хирвонен

02.04.2012 09:50
Туит

Мико Хирвонен бе дисквалифициран от рали „Португалия” заради технически нередности с автомобила на Citroen, което означава, че официалният победител от надпреварата е Мадс Йостберг (Adapta Ford). От френския тим обявиха, че ще обжалват.

След финала на рали „Португалия”, което Хирвонен спечели близо с две минути преднина заради проблемите, които тримата останали заводски пилоти имаха, неговият автомобил бе инспектиран до най-малкия детайл от техническите комисари. Те са установили, че съединителят и турбокомпресорът не съответстват на тези, записани в хомологационния фиш на DS3 WRC, в резултат на което финландецът бе дисквалифициран и победата бе присъдена на Мадс Йостберг. За норвежеца това е първи успех във WRC, но той ще може да му се зарадва едва когато ФИА даде официалното си становище по случая, тъй като от Citroen заявиха, че ще обжалват.

„Техническата инспекция отчете разлика между хомологационния фиш и два компонента – съединителя и турбокомпресора”, обясни техническият ръководител на Citroen Ксавие Местелан-Пинон. „Механизмът на съединителя на DS3 WRC е хомологиран с перфорация за олекотяване. Нашият доставчик наскоро ни предостави партида, при която тези отвори отсъстват и една бройка от нея бе монтирана на автомобила с номер 2. Тези елементи не водят до никакви ползи по отношение на представянето, тъй като са дори по-тежки от хомологираните.”

„Що се отнася до турбокомпресора, който е стандартен за всички WRC автомобили, бе установено, че размерите на турбината надвишават максимално позволените. Разликата обаче идва от разширяването, провокирано от високата температура и обороти, под които работи този елемент.”

Тим-шефът на Citroen Ив Матон заяви, че ще обжалва решението на стюардите и се извини на Хирвонен за случилото се.

„Нямахме намерение да мамим по какъвто и да е начин и това решение е несъразмерно на нередностите. С оглед на това, че докладвахме, че разликите не ни носят никакви ползи, решихме да обжалваме”, обяснява Матон.

„За момента най-много съжалявам за Мико Хирвонен и Ярмо-Лехтинен, които направиха едно страхотно каране в това толкова трудно рали. Те наистина заслужаваха да спечелят първата си победа за нашия отбор. Това, което мога да направя от името на целия тим, е да им се извиня за неприятната ситуация. Надявам се, че Мико и Ярмо ще имат шанс да се качат отново на най-високото място на подиума съвсем скоро.”

Промените в класирането на рали "Португалия" може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus