Заводският пилот на Citroen Себастиен Ожие спечели за втора поредна година рали “Португалия”, а с второто си място неговият съотборник Себастиен Льоб направи успеха на екипа двоен.
Французите стигнаха до триумфа след серия от тактически прийоми и се възползваха максимално от техническите проблеми на техните конкуренти от Ford. Пилотите на Синия овал Яри-Мати Латвала и Мико Хирвонен останаха съответно трети и четвърти.
Латвала излезе начело след петъчния ден, не и без тактическото забавяне от страна на Citroen, което постави пред финландския тандем неприятната задача да разчиства макадамовите отсечки в събота.
Планът на шампионите се реализира успешно и Ожие поведе, а победата му вече беше сигурна, след като допълнително беше подпомогнат от скъсаната полуоска на Латвала и разбитото задно окачване на Хирвонен. Така битката беше предрешена още в събота вечерта заради аванса на французина от 37.6 сек. пред Льоб и над четири минути спрямо третия Латвала.
В неделния ден пилотът на Citroen необезпокоявано стигна до финала и спечели третата си победа във WRC, тъй като Льоб очаквано не направи никакви опити да заличи преднината на своя съотборник.
“Направихме перфектен уикенд и съм много щастлив. Посвещавам победата на целия екип, защото момчетата подготвиха отлично автомобила и ми се довериха въпреки грешката в Мексико. Това беше най-добрият начин да се завърнем”, обясни Ожие.
Льоб спечели “пауър стейджа” и взе трите бонус точки, с които се изравни с Хирвонен в челото на временното класиране. Двамата имат по 58 точки, с 10 повече от Латвала и 17 спрямо Ожие.
“Доволен съм", каза седемкратният световен шампион. "Когато видях дъжда тази сутрин, не мислех, че ще съм бърз, но условията по трасето не бяха чак толкова лоши, затова се опитах и спечелих етапа”.
Латвала завърши трети, докато Хирвонен отново имаше проблем с окачването на своя Ford Fiesta RS WRC в последните километри преди финала. Пилотът на Stobart Матю Уилсън допълни първата петица в “Португалия”.
Частният представител на Citroen Петер Солберг взе максимума в състезанието с шестата позиция, след като още в петък спука цели четири гуми само за една отсечка. В неделя норвежецът изпревари в последния момент Кими Райконен и Федерико Вийагра.
Световният шампион за 2003 г. беше подпомогнат и от брат си Хенинг, който получи повреда в турбото в последните два етапа и се смъкна от шесто до девето място на финала. Последен в първата десетка се вмъкна Денис Куиперс от екипа на Ferm Ford.
Новозеландецът Хейдън Падън със Subari Impreza WRX STi спечели битката в P-WRC. Той разполагаше с такава преднина, че дори повредата в окачването от тази сутрин не успя да му отнеме победата. Естонецът Егон Каур с Ford Fiesta R2 пък триумфира в първият кръг от WRC Academy.