Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Португалия: Латвала най-накрая спечели

24.05.2015 13:54
Туит
Рали Португалия: Латвала най-накрая спечели

Яри-Мати Латвала спечели рали "Португалия" и първата си победа за сезона. VW окупира подиума, след като Себастиен Ожие и Андреас Микелсен завършиха зад финландеца.

Латвала се възползва от задната си стартова позиция и натрупа 11,1 секунди актив спрямо Крис Мийк (Citroen) в края на петъчния ден, докато Ожие трябваше да чисти етапите и загуби над 25 секунди спрямо своя съотборник. В събота ситуацията за двамата водещи пилоти на VW бе идентична, но при вторите преминавания Ожие вдигна сериозно темпото и излезе от четвърта на втора позиция. Пасивът на двукратния световен шампион бе намален на 9,5 секунди и интригата се завърна с пълна сила.

Трите етапа в неделя трябваше да определят победителя в Португалия. Ожие нанесе първия удар и разликата между двамата бе стопена на 7,8 секунди. На дългата 32 километра "Виера до Мино" обаче Латвала контраатакува и си гарантира 10,5 секунди аванс преди последната отсечка - второто минаване на "Фафе". Максималната атака във финалния "пауърстейдж" гарантира трите бонус точки за Ожие, но преднината на Латвала бе достатъчна и той спечели първата си победа за сезона и първата в Португалия.

VW окупира подиума, след като Андреас Микелсен завърши на трета позиция. В началото на надпреварата норвежецът спореше за първото място, но постепенно темпото му спадна, а завъртане в края на съботния ден го отдалечи допълнително от лидерите.

Победителят от рали "Аржентина" Крис Мийк завърши четвърти, след като имаше проблеми с двигателя в събота, а От Танак (M-Sport) маркира дебюта на новия Ford Fiesta RS WRC с пета позиция. Съотборникът му Елфин Еванс за съжаление остана без точки. В петък британецът отпадна заради повреда в педала на газта, а в събота разби окачването на своя автомобил, след което скъсан маслопровод стана причина за кратък пожар в двигателния отсек. 

Зад Танак завърши заводският пилот на Hyundai Дани Сордо, който удържа финалната атака на Мадс Йостберг (Citroen) в спора за шестото място. Водещият състезател на корейския производител Тиери Нювил направи грешен избор на гуми в петък, а в събота се превъртя по таван. Hyundai все пак вкара два автомобила в топ 10 благодарение на осмия Хейдън Падън. Частните пилоти на M-Sport Роберт Кубица и Мартин Прокоп допълниха челната десетка.

Единайсетият Насер Ал-Атия (Ford Fiesta RRC) бе безапелационен в битката с двете заводски Skoda Fabia R5 и се пребори за победата във WRC 2. Европейският шампион Есапека Лапи завърши втори в категорията, а Понтус Тидеман допълни челната тройка. Пълните резултати от рали "Португалия" може да видите тук.

Следващият кръг във WRC ще ни отведе до остров Сардиния в средата на юни.

Коментари
comments powered by Disqus