Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Португалия: Няма кой да спре Ожие!

06.04.2014 16:20
Туит

Себастиен Ожие спечели за четвърти път рали "Португалия" и увеличи преднината си в класирането на пилотите на 29 точки, след като съотборникът му в екипа на VW Яри-Мати Латвала катастрофира още в петък.

Буря и проливен дъжд посрещнаха екипажите в Алгарве и ги затрудниха в максимална степен по време на тренировките. Това обаче бе добра новина за лидера в шампионата Себастиен Ожие, тъй като чистенето на отсечките нямаше да бъде фактор. Въпреки това световният шампион срещна сериозен отпор в началото на надпреварата - първо от Яри-Мати Латвала, а впоследствие и от Мико Хирвонен (Ford Fiesta RS WRC).

Четири десети бе разликата между Латвала и Ожие преди четвъртата отсечка, но финландецът излетя от трасето и катастрофира за четвърти път през последните шест години в Португалия. Щафетата пое Хирвонен, който в петък вечер оглавяваше класирането. Ожие обаче отново взе нещата в свои ръце в събота, когато отвори стабилна преднина спрямо пилота на M-Sport.

От този момент нататък Ожие бе необезпокояван в челото и не само че спечели за четвърти път рали "Португалия", но и бе най-бърз във финалния "пауър стейдж". Пълният актив от 28 точки утвърди французина в челото на класирането, където има аванс от 29 спрямо втория Латвала.

Мико Хирвонен направи най-силното си състезание от началото на сезона и въпреки това завърши на 43,2 секунди зад Ожие. Ключов за битката между двамата се оказа съботният ден, когато световният шампион спечели пет от шестте отсечки, а Хирвонен имаше проблеми с меките гуми на Michelin.

Второто място на Хирвонен далеч не изглеждаше сигурно, тъй като От Танак (Ford Fiesta RS WRC) също показа феноменално темпо. Естонецът обаче катастрофира в десетата отсечка и бе на път да повтори ужасяващия инцидент на Латвала от 2009 година. Автомобилът му обаче остана на пътя и единственият проблем бе, че етапът трябваше да бъде отменен заради блокираното трасе.

Катастрофата на Танак далеч не бе единствената в Португалия през тази година. Роберт Кубица (Ford Fiesta RS WRC) на два пъти бе вън от трасето, а Елфин Еванс (Ford Fiesta RS WRC) и Крис Мийк (Citroen DS3 WRC) допуснаха идентични грешки в петък при първото и съответно второто минаване на "Алмодовар" и също отпаднаха. Това даде възможност на Мадс Йостберг (Citroen DS3 WRC) да се качи за втори път на подиума през тази година.

Дани Сордо също бе близо до третото място. Пилотът на Hyundai, който спечели първия етап в историята на Hyundai още в отварящата петъчна отсечка, се движеше на 20 секунди зад Йостберг в края на съботния ден. Още на първия етап в неделя обаче испанецът напусна надпреварата заради повреда в силовото предаване на i20 WRC. Неговите съотборници Тиери Нювил и Юхо Ханинен обаче завършиха в зоната на точките, въпреки че допуснаха множество грешки. Вицешампионът за миналата година остана седми, а Ханинен допълни челната осмица.

След отпадането на Сордо четвърти излезе Андреас Микелсен. Проблемите, които норвежецът имаше със сервото на своя VW Polo R WRC, позволиха на Хенинг Солберг (Ford Fiesta RS WRC) да го атакува. В крайна сметка обаче ветеранът реши да не рискува и да запази петото място на финала. На повече от три минути зад Солберг завърши шестият Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC), който в последния етап прескочи Нювил, след като белгиецът скъса полуоска и се завъртя в отсечката.

Деветата позиция бе за Насер Ал-Атия (Ford Fiesta RRC), но тя бе достатъчна за катареца да спечели първото място във WRC 2 при завръщането си в шампионата. Само на 11,6 секунди зад него остана Яри Кетомаа (Ford Fiesta R5), който допълни челната десетка. Пълните резултати от рали "Португалия" може да видите тук.

Следващият старт за сезона е рали "Аржентина", което стартира на 8 май.

Коментари
comments powered by Disqus