Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Португалия: Победа за Хирвонен и първо място в шампионата

01.04.2012 16:59
Туит

Мико Хирвонен спечели първата си победа за екипа на Citroen. 31-годишният финландец бе безгрешен в Португалия въпреки тежките атмосферни условия, които препънаха съотборника му Себастиен Льоб и двамата заводски пилоти на Ford.

След първия ден на рали „Португалия” всичко изглеждаше отлично за Ford. Себастиен Льоб катастрофира още в третия етап, след като не чу правилно една от инструкциите на навигатора си Даниел Елена, а Латвала и Солберг оглавиха класирането. Дъждът, мъглата и калта, които посрещнаха пилотите в петък сутрин, обаче отново поставиха Малкълм Уилсън на колене. Първо лидерът Латвала излетя от пътя, а още в следващия етап го последва Солберг, като и той подобно на своя съотборник бе начело в класирането преди да допусне фаталната грешка.

След като трима от заводските пилоти се провалиха, четвъртият Мико Хирвонен оглави класирането и за разлика от тях бе абсолютно перфектен от старта до финала. По този начин 31-годишният финландец спечели първата си победа за екипа на Citroen и оглави временното класиране при пилотите.

„След всичко, което се случи досега, беше много важно да спечелим това рали“, коментира на финала Хирвонен, който след края на сутрешните минавания призна, че никога не е карал толкова бавно. „Направихме точно това, което се искаше от нас. Ценни точки за мен и за отбора, много съм щастлив от това как се разви състезанието за нас, представихме се наистина силно.“

Грешките на Льоб, Латвала и Солберг дадоха възможност на двама частници да се качат на подиума. След изпълнения с обрати втори ден Евгени Новиков (M-Sport Ford) излезе на втора позиция, но още в началото на третия Мадс Йостберг (Adapta Ford) му я отне, като я запази до финала. Въпреки това постижението на Новиков, който финишира трети, е страхотен успех за него, защото е най-доброто му класиране във WRC досега, a и определено то не дойде лесно. Два етапа преди края руснакът получи повреда в педала на газта и бе само на косъм от това да пропусне най-големия шанс в кариерата си.

Отмяната на следобедните минавания в петък дадоха възможност на върналия се по системата „супер рали“ Петер Солберг да спаси португалския старт. Още в събота норвежецът прогресира до четвъртото място, но получи повреда в сервото на своя Ford Fiesta RS WRC, която го върна с една позиция назад. Съпротива от страна на Насер Ал-Атия (Qatar Citroen) обаче нямаше и Солберг с лекота отново си проби път до челната четворка.

Победителят в рали „Дакар 2011“ Насер Ал-Атия завърши на рекордното за него пето място след истинска драма във финалните два етапа. Катарецът изпусна един от разклоните в предпоследната отсечка, а после не можа да стартира двигателя си, в резултат на което Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC) мина пред него. „Пауърстейджът“ обаче позволи на Ал-Атия да се реваншира за пропуска си и той отново се върна на петата позиция.

Шестото място все пак е най-доброто постижение за Прокоп във WRC, а и същевременно дойде твърде изненадващо, тъй като в петък сутрин той стартира осемнайсети. Зад Ал-Атия и Прокоп завърши частният пилот на Ford Денис Куиперс. Заводският представител на VW Себастиен Ожие пък се пребори за осмото място, въпреки че кара Skoda Fabia S2000, а не WRC автомобил, и въпреки всички проблеми, които имаше в петък със своята техника.

Тиери Нювил (Citroen Junior) бе един от много състезатели, които не завършиха петъчния ден от надпреварата и въпреки това стигна девети до финала. За това до голяма степен му съдейства другият частник на Citroen Петер ван Меркщайн, който загуби над две минути и половина в предпоследния етап, а във финалния дори позволи на Яри Кетомаа (Ford Fiesta RS WRC) да му отнеме последната точка.

Големи очаквания имаше към екипа на Prodrive след всички промени, които бяха направени по MINI John Cooper Works. Те се оправдаха поне що се отнася до темпото, защото Дани Сордо бе един от най-бързите пилоти в Португалия и дори спечели „пауърстейджа“. Испанецът обаче не намери място в челната десетка, след като в четвъртък вечер остана без челни светлини и не можа да стартира в третия етап, а в предпоследния се завъртя и спука гума. Патрик Сандел пък катастрофира в събота следобед, като преди това се движеше на отличното четвърто място.

Следващият кръг от WRC ще ни отведе на 27 април в Аржентина.

Коментари
comments powered by Disqus