Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Русия: Машината Ханинен

11.07.2009 13:23
Туит

Юхо Ханинен спечели за втори пореден път рали „Русия”, а Skoda Motorsport – първата си победа в IRC. Неговият съотборник Ян Копецки завърши на втора позиция, а Джандоменико Басо (Abarth) остана трети.

През 2008 г., именно на рали „Русия”, Ханинен се качи за първи път зад волана на рали-автомобил версия Super 2000, в случая Peugeot 207 S2000. Въпреки това финландецът сътвори истински фурор и спечели надпревара. Тази година, вече като заводски пилот на Skoda в IRC, Ханинен отново събра погледите на феновете във Виборг, след като спечели всички отсечки без една.

„Страхотно е, че печеля за втори път във Виборг”, заяви щастливият Ханинен на финала. „Целта ми несъмнено беше победата, но всички знаете колко тежко е това рали. Правех всичко възможно, за да заобикалям камъните. За щастие това се оказа правилната стратегия, тъй като нито веднъж не спуках гума. Най-важното обаче е, че Skoda спечели първите две места, наистина страхотен резултат.”

На повече от минута зад Ханинен завърши неговият съотборник Ян Копецки, който направи първата победа на Skoda в IRC двойна. Успехът за чехите определено е значим, но пилотите на водещия тим в IRC - Peugeot, представяни от белгийския препаратор Kronos, решиха да не участват в руския кръг от сериите.

Джандоменико Басо (Abarth Grande Punto S2000), който след седмица ще стартира на рали „България” като абсолютен фаворит, на три пъти пукаше гуми по наводнените отсечки около Виборг, но въпреки това се пребори за третото място. Причините за това бяха две. Първо Гай Уилкс със заводския Proton Satria Neo S2000 имаше проблеми с крика, след като спука гума в седмия етап и второ - другият пилот на Abarth Антон Ален остана на три колела в деветата отсечка и бе принуден да напусне временно надпреварата.

От проблемите на Уилкс и Ален се възползва четвъртият Патрик Флодин (Subaru Impreza WRX STI), който бе най-бързият пилот в класическата група N. Уилкс все пак навакса част от изоставането си в неделя и се пребори за петото място, а Ален стартира по системата „суперрали” тази сутрин и завърши шести. Франц Витман (Mitsubishi Lancer Evo 9) и Борис Зимин (Mitsubishi Lancer Evo 9) допълниха челната осмица.

Следващият кръг от IRC сериите е рали „Мадейра”, чийто домакин ще бъде Португалия между 30 юли и 1 август.

Коментари
comments powered by Disqus