Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Русия: Първи старт и първа победа за Ханинен със S2000

14.07.2008 10:07
Туит

Юхо Ханинен (Peugeot 207 S2000) спечели рали „Русия”, четвърти кръг от IRC сериите. Въпреки че за първи път седна зад волана на автомобил версия Super 2000, финландецът оглави класирането още след първия етап и задържа лидерската позиция до финала.

„Изключително съм изненадан от победата”, коментира щастливият Ханинен. “Има още много да уча за този тип автомобили, както и за това състезание. Като цяло обаче по време на втория ден се чувствах уверен. Наистина се забавлявах, надявам се, че ще имам шанс да карам отново тук.”

Преди началото на рали „Русия” в региона около Въйборг валя, което затрудни допълнително пилотите. При вторите преминавания по макадамовите трасета се появяха големи камъни, които доведоха до серия инциденти и множество спукани гуми. Миналогодишният победител Антон Ален (Abarth Grande Punto S2000) пука на два пъти гуми още в първия ден от надпреварата, което му коства победата. Финландецът завърши на втора позиция с пасив от близо две минути спрямо лидера Ханинен.

"Без тях (двете спукани гуми), може би отново щях да спечеля”, обясни след финала заводският пилот на Abarth. „Но Юхо беше много бърз, записа някои наистина уникални времена.”

18-годишният Евгени Новиков (Subaru Impreza) бе на крачка от второто място, но отпадна по време на последната отсечка. По този начин Abarth пласира двама свои пилоти на подиума. Съотборникът на Ален Джандоменико Басо завърши на трета позиция, докато двамата представители на конкурентния Peugeot Белгия Фреди Лоикс и Никола Вуйо останаха съответно четвърти и пети.

Със спечелените четири точки Вуйо излезе начело в шампионата, където си дели първото място с Лука Росети, когото ще видим отново на рали „Мадейра” в края на месеца.

Шестият Ян-Копецки (Peugeot 207 S2000) спокойно можеше да намери място на подиума, ако не беше спукал гума в най-дългия петъчен етап. Чехът бе принуден да спре по отсечката, за да сложи резервната и остана без шансове за по-предно класиране. Още един пилот с Peugeot намери място в челната осмица. Брис Тирабаси завърши седми, въпреки че имаше проблеми със съединителя в началото на състезанието.

Англичанинът Гай Уилкс (Honda Civic Type R3) водеше убедително в групата на автомобилите с един двигателен мост, но отпадна две отсечки преди финала заради повреда в скоростната кутия. Това позволи на Вадим Михайлов с Peugeot 206 да спечели надпреварата в IRC 2WD Cup, тъй като осмият Симон Жан-Жозеф (Citroen C2 R2 Max) не е регистриран за IRC шампионата.

В списъка на отпадналите пилоти личат имената на световния шампион Дидие Ориол (Abarth Grande Punto S2000), който напусна надпреварата заради повреда в спирачките, и частният пилот на Abarth Дани Сола, чийто двигател дефектира още в четвъртък.

Коментари
comments powered by Disqus