Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Сан Ремо: Басо се върна в ERC с победа

12.10.2013 22:41
Туит
Рали Сан Ремо: Басо се върна в ERC с победа

Джандоменико Басо (Peugeot 207 S2000) спечели рали "Сан Ремо", предпоследен единайсети кръг от Европейския шампионат след драма във финалния етап. Спукана гума остави Бриан Буфие (Peugeot 207 S2000) едва четвърти, въпреки че французинът бе най-бързият пилот през цялата надпревара.

След като заводският пилот на Skoda Ян Копецки спечели и на теория титлата в ERC преди две седмици, чешкият тим избра той да не стартира в Италия, а на негово място да кара неопитният Есапека Лапи. Това даде възможност на пилотите на Peugeot най-накрая да спорят за победата, като битката помежду им бе безмилостна.

Буфие зададе темпото в първите два етапа и изглеждаше недостижим за своите конкуренти, но французинът излетя за кратко от пътя в третата отсечка, мантинелата го върна на трасето, но с цената на разбито задно дясно окачване. Това коства на победителя от рали "Корсика" тази година над минута и го извади от борбата за победата. Или поне на пръв поглед.

След като Буфие изтърва лидерската позиция, Пауло Андреучи (Peugeot 207 S2000) поведе колоната и затвори първия ден с аванс от 16,2 секунди спрямо Басо, който дори и на нощната "Ронде" така и не намери верния ритъм. Разликата между двамата достигна близо половин минута след първата отсечка в събота и остана непроменена след втората. Третият етап за деня обаче се оказа фатален за многократния шампион на Италия. Преди старта Андреучи смени една от гумите, която започна да губи налягане, но резервната бе прекалено износена и това му изигра лоша шега на четвъртия километър. Ударът не бе достатъчно тежък, за да го извади от надпреварата, но в крайна сметка шестото място бе програма максимум за него на финала.

Настоящият шампион на Италия Умберто Скандола (Skoda Fabia S2000) също нямаше късмет. Първата съботна отсечка му коства цели четири минути заради спукана гума, а впоследствие италианецът отпадна заради проблеми с двигателя. Крег Брийн (Peugeot 207 S2000) пък сгреши още в петък вечер на "Ронде", което остави голяма част от фаворитите извън борбата за победата и даде възможност на Буфие да си проправи път до второто място въпреки проблемите в петък.

След отпадането на Андреучи Джандоменико Басо излезе в челото с аванс от 17,4 секунди спрямо Буфие. Ако италианецът бе във форма, те щяха да бъдат пределно достатъчни, особено след като два етапа преди края нараснаха на 20. В предпоследния обаче Буфие навакса цели 13 и развръзката остана за финалната отсечка.

Буфие вероятно щеше да изпревари Басо, ако бе завършил етапа без проблем. Французинът обаче трябваше да спира в отсечката, след като спука гума и не само че изпусна победата, но и се смъкна на четвърта позиция в генералното класиране. Басо пък спечели втора поредна и общо трета победа на рали "Сан Ремо", въпреки че нямаше абсолютно никакъв опит с новите твърди гуми на Michelin.

Алесандро Перико (Peugeot 207 S2000) се виждаше втори на финала, но Есапека Лапи завърши пред него, след като спечели последната отсечка. Финландецът бе и единственият състезател в топ 6, който караше различен автомобил от Peugeot 207 S2000. Пълните резултати може да видите тук.

Андреас Аигнер (Subaru Impreza R4) остана втори при серийните автомобили, но това бе достатъчно, за да спечели титлата в поддържащия шампионат, а Золтан Бесеней (Honda Civic Type R R3) си осигури и на теория първото място в ERC 2WD, въпреки че не стартира в Италия.

Последният кръг от ERC е "Рали дю Вале" (7-9 ноември).

Коментари
comments powered by Disqus