Пилотът на Peugeot Лука Росети спечели втора победа само в рамките на два старта в IRC шампионата. Първенецът от рали „Ипр” оглави класирането на надпреварата в Сан Ремо още след четвъртия етап и до финала не изпусна лидерската позиция.
Негов основен съперник за първото място бе пилотът на Abarth Джандоменико Басо. Италианецът не поемаше излишни рискове, тъй като втората позиция в Сан Ремо му гарантира титлата в рали шампионата на Италия.
Още един голям победител от надпреварата през този уикенд бе Никола Вуйо. Французинът завърши на трето място още при първата си визита в Сан Ремо, благодарение на което се изкачи на втора позиция във временното класиране на IRC при пилотите, на седем точки от лидера и негов съотборник в Peugeot Spain Енрике Гарсия Охеда. Испанецът имаше известни проблеми при адаптацията с променливите условия, но шестата позиция на финала бе достатъчна, за да увеличи преднината си в челото.
Трикратният победител в надпреварата Жил Панизи, който след дълго отсъствие се завърна в рали-спорта, трябваше да е четвърти на финала. Проблем с газта на Peugeot 207 S2000 го забави на старта на десетата отсечка, последва 50-секундно наказание и Панизи остана едва седми.
Техническите неудачи на французина позволиха на младата надежда на Abarth Умберто Скандола да завърши четвърти. Пауло Андреучи, който финишира пети в група N, бе начело на колоната след първите три етапа, но изостана сериозно, след като пътищата в региона изсъхнаха и дадоха предимство на значително по-леките „супери”.
Пилотът на Abarth Андреа Навара стартира в домашното си рали като втори във временното класиране на IRC шампионата, но така и не успя да се нагоди към условията на надпреварата. Заради спукана гума той се смъкна до осмото място на финала. След прекрасното представяне на Вуйо Навара дели второто място с французина във временното класиране при пилотите, а Peugeot увеличи преднината си спрямо Abarth на 17 точки.
Въпреки че рали „Сан Ремо” е сравнително сложна надпревара, отпадналите пилоти съвсем не бяха много. Ренато Траваля напусна битката след шестия етап, докато Дани Сола, който за първи път караше новата Honda Civic Type R R3 – още в петък заради удар на камък в алтернатора на машината. Бившият победител в Junior шампионата на ФИА поднови участието си в събота по системата „супер рали”.
„Фантастично състезание. Бях уверен в себе си, въпреки че на моменти нещата не се развиваха добре за нас”, коментира на финала Росети. "Колата ми пасва идеално, като заслугата за това е основно на фантастичния екип, с който работя. Джандоменико натискаше много здраво, така че през цялото време бях под напрежение. За щастие успях да го изпреваря и да спечеля.”