Мико Хирвонен (Ford Focus RS WRC) очаквано спечели рали „Сърбия”, което е и трети кръг за родния шампионат. Петър Гьошев (Mitsubishi Lancer Evo 9) завърши на близо осем минути зад финландеца, но тъй като заводският пилот на Ford е гост в това състезание, на практика българинът се води официалният победител.
По традиция рали „Сърбия” е кръг от българския шампионат, като и тази година не направи изключение. В стартовия списък на надпревара, чийто център за първи път бе столицата Белград, обаче присъстваха не само най-титулуваните родни състезатели, а и заводският пилот на Ford Мико Хирвонен.
Финландецът участва в Сърбия с една-единствена идея – да трупа опит за предстоящия старт на рали „България”, което е и първото състезание във WRC тази година на асфалт. Естествено, не се поколеба и да спечели надпреварата, но неговите качества, както и предимството на Ford Focus RS WRC срещу автомобилите от N4 или S2000, са неоспорими. Това е и причината на финала преднината му да е близо 8 минути. Битката в българската група обаче бе изключително оспорвана и интересна, а и в крайна сметка единствено тя има значение за класирането в родния шампионат.
Вчера Крум Дончев (Peugeot 207 S2000) бе най-добре класиралият се български пилот, като по всичко изглеждаше, че ще запази преднината си спрямо останалите родни състезатели и днес. След дванайсетата отсечка авансът му спрямо Пепи Гьошев набъбна на една минута, но в тринайсетата всичките надежди на настоящия шампион за първото място се изпариха. При второто минаване на „Кошютняк” Дончев получи повреда в ремъчната шайба и изгуби повече от три минути в етапа, което го извади и от битката за първото място.
Другите двама български асове също имаха проблеми. В първото преминаване на етапа „Лисович” миналогодишният победител Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9) излетя от пътя, спука гума и разби задната част на своя автомобил. На следващата „Авала” ситуацията стана още по тежка за баща и син Попови, защото в двигателния отсек на техния Evo 9 се появиха пламъци, сложили и финал на участието им. Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000) се опита да повтори упражнението на Ясен с излитането на „Лисович”, но все пак остана в надпреварата, макар и с три минути пасив.
След като трима от водещите български състезатели допуснаха серия от грешки, на преден план излезе Пепи Гьошев. Пилотът на Престиж в действителност по никакъв начин не им отстъпваше в първия ден от надпреварата, напротив. Същевременно във втория бе далеч по-прецизен от тях, благодарение на което завърши на втора позиция в общото подреждане и записа първата си победа в родния шампионат.
„Всичко беше идеално, макар че и ние имахме проблеми“, коментира за auto motor und sport Митко Спасов, навигаторът на Пепи Гьошев. „Състезанието като цяло беше много тежко. При третото минаване в първата отсечка на първия ден спукахме гума и карахме 6 километра така. Това бе и причината да изгубим лидерската позиция, но в крайна сметка успяхме и спечелихме първата си победа.“
След проблемите в първото минаване на „Лисович” Митко Илиев върна газта, което позволи на Марко Темпестини (Peugeot 207 S2000) да задържи третото си място на финала. В случая обаче това нямаше значение за пилота на Виваком Рали Тим, тъй като четвъртото му място бе равнозначно на второ за българския шампионат. Подобна бе ситуацията и с Владан Петрович (Subaru Impreza WRX STI) и Крум Дончев, които финишираха съответно пети и шести (трета позиция за българския шампионат). Седмият Тимохир Стратиев (Citroen C2 R2 Max) спечели победата в A6, а деветият Турал Метков (Peugeot 206 RC) - в N3, но само за родния шампионат, тъй като Владица Рабренович (Renault Clio Sport 2.0) финишира осми. Резултатите в първата десетка може да видите тук.
Рали „Сърбия” бе трети кръг за българския шампионат. Четвъртият също ще бъде с масирано международно участие, но и с далеч по-класни пилоти, тъй като на 9 юли в Боровец рали „България” ще дебютира във WRC.
boro
Поздравления за Пепи и Митко. Заслужават наистина тази победа. Дано скоро ги видим в супер, защото се вижда колко струва Илиев зад волана на Fabia S2000!
анонимен
Хирвонен тестваше събирайки база данни за Рали България 2010. Той не се е състезавал!
анонимен
Хирвонен се е забавлявал, докато повечето от останалите едва са завършили - огромна разлика в качествата на колите и пилотите.