Успехът в Сърбия подпечата титлата на Стайков в националния шампионат
По-малко от месец след драмите на рали „Сливен” националният шампионат пое към съседна Сърбия за кръг номер пет в календара. Въпреки че състезанието бе в западната ни съседка, основните претенденти за победата отново бяха Пламен Стайков (Mitsubishi Lancer Evo IX) и Рашид Ал-Кетби (Ford Fiesta R5).
Този път силите между двамата бяха далеч по-изравнени. Дали заради контестацията срещу Стайков в Сливен, дали заради новите за него отсечки в Сърбия, едва ли ще разберем. Факт е обаче, че българинът и Ал-Кетби се захапаха много здраво още от самото начало и четири етапа след старта разликата помежду им бе 10,3 секунди в полза на пилота от ОАЕ.
Петата отсечка наклони везните в полза на Стайков, който взе цели 20,2 секунди на Ал-Кетби по дългото 30 километра трасе. Драмата в края на съботния ден обаче тепърва предстоеше, защото скъсан спирачен маркуч в средата на второто минаване на „Голден” спря устрема на българина, докато Ал-Кетби се завъртя и изгуби близо 45 секунди. Въпреки това победителят от рали „България” си върна първото място в генералното класиране и пое към сервиза с 24 секунди аванс.
И когато състезанието уж изглеждаше решено в полза на Ал-Кетби, дойде седмата отсечка, първа за неделния ден, в която пилотът от ОАЕ катастрофира. Ал-Кетби и навигаторът му Карина Хеперле поеха към местната болница за задължителните медицински прегледи и предоставиха без битка първото място на Стайков. Впоследствие се оказа, че пилотът е с контузии в областта на гърдите, а Хеперле е със счупен на две места крак.
С успеха в Сърбия Стайков и на теория печели националния шампионат, след като Йордан Атанасов и Ангел Башкехайов (Mitsubishi Lancer Evo IX) завършиха на втора позиция в Ужице с пасив от над пет минути. Това е втора титла за него в рали шампионата на България след отличието от 2014 г., но първа за новия му навигатор Давид Кварацхелия.
Настоящият шампион Георги Василев и Стефан Добрев (Mitsubishi Lancer Evo IX) останаха четвърти в Сърбия зад Владица Рабренович и Петер Хенел (Renault Clio R3). Даниел Попов и Дилян Попов (Peugeot 208 R2) отпаднаха още в събота след лека катастрофа, от която пострада предната част на автомобила и охладителната система.
Грешката на Попов - младши отвори пътя на Дилян Станков и Младен Карчев (Renault Clio RS) към първото място при автомобилите с един двигателен мост за националния шампионат, като екипажът на BULSIM завърши на впечатляващата пета позиция в генералното класиране. Пълните резултати може да видите тук.
Първото място в Hyundai Racing Trophy бе за Григор Григоров и Даниел Миленков, като подробности може да видите в галерията.
Куп инциденти помрачиха неделния ден на рали „Сърбия”. Катастрофата на Ал-Кетби прекрати първия етап за деня, но далеч по-тежка бе ситуацията с един от сръбските екипажи във втория. Владимир Жечевич и Дарио Константинович (Peugeot 206 RC) катастрофираха тежко и двамата са в болница. Третият етап също пропадна заради много публика по трасето, а четвъртият бе отменен от „съображения за сигурност”.
Последният кръг от националния шампионат е рали „Стари столици”, което стартира на 8 октомври.