Себастиен Льоб (Citroen) е начело след първия ден на рали „Сардиния”, пети кръг от WRC. Спукана гума забави Мико Хирвонен (Ford) в седмия етап и изведе частния пилот на Citroen Петер Солберг на втора позиция.
Въпреки че трябваше да стартира първи по отсечките като лидер в шампионата Льоб оглави класирането след сутрешните минавания, а в края на деня натрупа аванс от над половин минута спрямо Петер Солберг. За това голяма заслуга има Мико Хирвонен, който бе само на 5,8 секунди зад седемкратния шампион след шестия етап, но отвори прекомерно един от завоите на седми и в резултат спука гума. Финландецът изгуби над 50 секунди в отсечката и в крайна сметка завърши деня на трета позиция.
Петер Солберг бе твърдо решен да атакува на пълна газ в Италия, но отново шансът не бе на негова страна. Норвежецът имаше проблеми с един от тръбопроводите на турбото, което му костваше над 40 секунди още във втората отсечка. Въпреки това Солберг все още има отлични шансове да се бори за нещо повече от класиране на подиума, тъй като завърши деня на втора позиция с пасив от 33,2 секунди спрямо Льоб.
Второто място можеше да бъде за Ожие, но в осмия етап победителят от последните два старта върна газта, за да си осигури по-добрата четвърта стартова позиция за съботния ден. В края на деня французинът обясни, че не се чувства комфортно на италианския остров и предпочита да се бори за второто място, а не да атакува Льоб, което до известна степен оправдава решението му.
Мадс Йостберг (Stobart) се движи пети, като разликата между него и Ожие е само 9,2 секунди. Норвежецът обаче сподели в края на деня, че е имал проблеми със спирачките и не е доволен от темпото си. Заводският пилот на MINI Дани Сордо пък завърши на отличната шеста позиция при дeбюта на John Cooper Works WRC в шампионата.
Голяма част от водещите състезатели срещнаха сериозни затруднения още в първия ден на рали „Сардиния”, като състезанието продължи най-кратко за Яри-Мати Латвала. Три километра след старта на първата отсечка Мика Антила допусна грешка при прочита на записките и в резултат финландецът излетя от пътя. Екипажът на Ford продължи участието си, но получените в резултат на удара повреди принудиха Латвала и Антила да се откажат във втория етап.
Другият пилот на MINI Крис Мийк направи феноменален старт и с третото си време във втората отсечка излезе четвърти в генералното класиране. Още на следващия етап обаче той излетя от пътя, като първоначалната хипотеза за неговата грешка е свързана с технически проблем, вероятно с педала на газта.
Пер Гунар Андерсон (Stobart) се надяваше във втория си WRC старт тази година да има повече късмет отколкото в Швеция, но във втората отсечка бившият заводски пилот на Suzuki счупи кормилна щанга след удар с един от камъните край пътя и загуби близо 17 минути. Неговият съотборник Хенинг Солберг имаше сходни проблеми в третия етап и дори автомобилът му за кратко бе обхванат от пламъци и въпреки това отпадна едва при следобедните минавания заради скъсана полуоска.
Евгени Новиков, който направи своето завръщане в Световния рали шампионат с екипа на Stobart, заемаше впечатляващото трето място след сутрешните минавания. Руснакът обаче катастрофира в типичния си стил още на седмия етап и се прости с надеждите за добро класиране.
Всички тези проблеми бяха добре дошли са състезателите от SWRC категорията, които направиха сериозен прогрес в общото класиране. От Танак (Ford Fiesta S2000), който е лидер в групата на „суперите”, се движи седми, на 18,5 секунди пред осмия Матю Уилсън (Stobart), а Мартин Прокоп (Ford Fiesta S2000) и Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000) допълниха челната десетка.
Вторият ден на рали „Сардиния” включва шест етапа (три отсечки с по две минавания), чиято обща дължина е 143,06 километра. Льоб ще поведе колоната на „Коилуна” в 09:29 (10:29 българско време)