VW е без победа вече цели три състезания
Нювил и Яри-Мати Латвала (VW) се сграбчиха здраво още в самото начало на надпреварата и на няколко пъти си разменяха лидерската позиция. Постепенно заводският пилот на Hyundai взе надмощие и отвори аванс от 11,1 секунди в края на петъчният ден. Отговорът не закъсня и след сутрешните минавания в събота Латвала бе само на 2,9 секунди от него. За съжаление това бе и последният напрегнат момент в битката между двамата, тъй като двете етапни победи на Нювил следобед подпечатаха лидерската му позиция ден преди края.
Макар и малките шансове на Латвала се изпариха след отварящия етап в неделя. Тогава разликата между двамата набъбна близо на 20 секунди и финландецът спря атаките по пътя към второто си място. За Нювил остана единствено да завърши започнатото и го направи по перфектен начин.
Това бе първа победа за Нювил от рали "Германия" през 2014 г. и общо втора в кариерата му. По ирония на съдбата тя бе постигната с автомобила, който изведе Хейдън Падън до първото място в Аржентина, а новозеландецът катастрофира тежко в седмия етап с другия i20 WRC на корейците. Съотборникът им Дани Сордо отново бе незабележим, но благодарение на безгрешното си пилотиране се добра до четвъртото място.
Световният шампион Себастиен Ожие (VW) отново нямаше възможност да се включи в битката за първото място, тъй като чистеше тежките макадамови трасета на остров Сардиния. Въпреки това завърши трети, спечели финалния "пауърстейдж" и увеличи преднината си в шампионата, тъй като основните му съперници отпаднаха. Андреас Микелсен (VW) удари камък в предпоследната съботна отсечка, а Мадс Йостберг (M-Sport), който преследваше неуморно Ожие в спора за третото място, се препъна на "Монте Лерно 2".
Проблемите на Микелсен и Йостберг отвориха пътя към четвъртото място на Дани Сордо, а челната петица допълни От Танак (DMAC). Ерик Камили (M-Sport) най-накрая загатна защо Малкъм Уилсън се спря на него в началото на годината, когато промени изцяло пилотската линия на своя тим. Въпреки че в петък французинът остана само с един двигателен мост, в събота и неделя записа серия от впечатляващи времена, включително и етапна победа, което бе достатъчно за шестото място.
Хенинг Солберг (Ford Fiesta RS WRC) бе по петите на Камили, но повреда в окачването го остави на седма позиция. Кевин Абринг, който получи старата спецификация на Hyundai i20 WRC, също трябваше да влезе в зоната на точките, но куп технически проблеми и две спукани гуми му отредиха петнайсетото място.
Победителят във WRC 2 категорията Теему Сунинен (Skoda Fabia R5) завърши на впечатляващата осма позиция в генералното класиране, а челната десетка допълниха заводският пилот на Skoda Ян Копецки и Карл Крууда (Ford Fiesta R5). Пълните резултати може да видите тук.
След като напусне остров Сардиния, керванът на WRC ще се пренесе на територията на Полша. Стартът на базираната в Миколайки надпревара ще бъде даден на 1 юли.