Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Сардиния: Ожие отново отказа Латвала

09.06.2014 10:18
Туит
Рали Сардиния: Ожие отново отказа Латвала

Себастиен Ожие (VW) спечели рали Сардиния и четвъртата си победа за сезона. Спукана гума остави съотборника му Яри-Мати Латвала на трета позиция, макар и само на 9,7 секунди зад втория Мадс Йостберг (Citroen).

Шестият кръг от WRC определено не започна добре за Ожие, който трябваше да чисти трасетата като лидер в шампионата. В края на петъчния ден пасивът му спрямо Латвала достигна 22,4 секунди, което при стабилното представяне на финландеца изглеждаше непреодолимо.

Грешка в един от сензорите на автомобила на Латвала обаче го забави в единайсетата отсечка и разликата помежду им бе намалена на 17,7 секунди. Последва нова етапна победа за Ожие и 12,3 секунди пасив. В този момент Латвала на издържа на напрежението и спука гума на дългия близо 60 километра "Монте Лерно". Тази негова грешка определи и крайния победител в надпреварата. Ожие с лекота стигна първи до финала и увеличи преднината си в шампионата на 33 точки.

Латвала опита да се пребори за второто място, но заводският пилот на Citroen Мадс Йостберг парира атаките му и завърши на 9,7 секунди пред него. Съотборникът му Крис Мийк трябваше да се откаже от битката за подиума още в петия етап заради повреда в електрическата система на Citroen DS3 WRC.

Андреас Микелсен (VW) завърши на четвърта позиция и спечели финалния "пауърстейжд", а челната петица допълни Елфин Еванс с Ford Fiesta RS WRC. Другият титулярен пилот на M-Sport Мико Хирвонен бе принуден да напусне състезанието още след четвъртия етап, когато неговият автомобил се запали без причина в пътната секция.

"Сардиния" се оказа огромно препятствие за заводския екип на Hyndai, въпреки че корейците за първи път в своята история бяха начело в рали от WRC. Първо Юхо Ханинен водеше надпреварата, а впоследствие съотборникът му Тиери Нювил бе начело. Финландецът обаче излетя от пътя заради грешка в записките, а Нювил разби окачването на своя автомобил. Това се случи още при първите минавания в петък и така цялата тежест за представянето на отбора падна върху дебютанта в екипа на Hyundai Хейдън Падон. Той не можа да завърши в зоната на точките, но поне стигна до финала на дванайсета позиция.

Роберт Кубица (Ford Fiesta RS WRC) направи поредната си катастрофа, въпреки че първоначално кара на сигурно. Полякът откъсна предно дясно колело на своя автомобил в дванайсетата отсечка и въпреки това завърши надпреварата на остров Сардиния с осми резултат благодарение на системата "Рали 2". Пред него на шесто и седмо място се класираха Мартин Прокоп и Хенинг Солберг също с Ford Fiesta RS WRC. 

Челната десетка допълниха победителят във WRC 2 Лоренсо Бертели (Ford Fiesta RRC) и Халид Ал-Касими (Citroen DS3 WRC). Пълното класиране може да видите тук, а подредбата в шампионата - тук.

Следващият кръг от WRC е в Полша и стартира на 26 юни.

Коментари
comments powered by Disqus