Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Сардиния: Половин минута аванс за Льоб след първия ден

16.05.2008 19:05
Туит

Себастиен Льоб е убедително начело след първия ден на рали „Сардиния”. Втори се движи неговият съотборник в екипа на Citroen Дани Сордо.

Още след първите преминавания по отсечките Себастиен Льоб се откъсна в челото на класирането, като преднината му преди обедния сервиз спрямо втория Дани Сордо надхвърляше 20 секунди. Следобед французинът вдигна темпото и завърши деня с аванс от 35,7 секунди.

„Наистина чудесен ден за Citroen”, коментира Льоб след финала на последната отсечка. „И двете ни коли са в челото. Дано продължим в същия дух и да няма изненади като в Йордания.”

Съотборникът на Льоб Дани Сордо имаше проблеми с интеркома по време на петия етап и бе принуден да кара, без да слуша напътствията на своя навигатор Марк Марти. Въпреки това испнецът запази втората позиция.

Петер Солберг се движеше пети след сутрешните преминавания, но вдигна оборотие следобед и се изкачи на трета позиция. Норвежецът обаче имаше серизони затруднения със спирачките на Subaru Impreza WRC2007 в края на деня.

„Останахме без спирачки по време на последната отсечка. Поучихме пробив в системата отпред и губехме спирачна течност. Бяхме изключително внимателни и за щастие всичко премина успешно”, коментира Солберг след шестия етап.

Победителят от миналия старт в Йордания Мико Хирвонен стартираше първи по отсечките като водач във временното класиране и загуби много време докато разчистваше трасетата на състезателите зад него. Още по време на обедния сервиз водещият пилот на BP-Ford призна, че кара на ръба, но не може да поддържа темпото на Льоб. При следобедните преминавания финландецът изгуби още време и позволи на Солберг да го изпревари. Изоставането му спрямо лидера е цяла минута, но до края на надпреварата все пак остават два дни на пълна газ.

Пети се движи Крис Аткинсън (Subaru), но плътно зад него са Джиджи Гали (Stobart) и Яри-Мати Латвала (Ford). И двамата демонстрираха много добро темпо днес, но заради аналогични грешки във втория етап останаха назад в класирането. И Гали, и Латвала атакуваха прекалено агресивно един от завоите по отсечката и удариха задна лява гума на своите автомобили. При Латвала налягането спадна моментално и той загуби близо две минути, докато Гали се измъкна с малко повече от минута изоставане.

Последният в зоната на точките е Хенинг Солберг, който е номиниран за рали „Сардиния” от Munchi’s Ford. Норвежецът се движеше девети преди последната отсечка, но Урмо Аава (Citroen C4 WRC) удари своя автомобил в края на етапа, което му позволи да мине с една позиция напред.

Вторият ден на рали „Сардиния” включва шест етапа – три отсечки, които ще се карат по два пъти. Общата дължина на маршрута е 410,68 километра, от които 134,60 състезателни. Първата кола стартира в 9:39 (11:39 българско време).

Коментари
comments powered by Disqus