Следващият сезон в българския рали шампионат ще има шест кръга. Началото на годината ще бъде поставено от рали "Варна", най-новото попълнение в календара.
Председателят на БФАС Радослав Козлеков потвърди в началото на седмицата, че рали сезонът у нас ще включва шест старта. Три от тях - рали "България", рали "Сливен" и колкото и абсурдно да звучи - рали "Средна гора" ще бъдат и кръг от Европейския рали трофей. Останалите състезания са рали "Твърдица", "Стари столици" и откриващото сезона "Варна".
Миналата година Морската столица бе домакин на рали спринт, но заради промените в календара състезанието получи и статут на старт от националния рали шампионат, като се присъждаха единствено половината точки заради късия маршрут. През 2015 г. обаче надпреварата ще има класически двудневен формат. Стартът ще бъде даден на 17 април, а финалът ще бъде в неделя на 19-и.
Организаторите са подготвили ново трасе за специален етап, който ще предостави изключително атрактивни места за публиката и добри предизвикателства пред пилотите. Характерен за отсечката ще бъде атрактивен скок, който има потенциала да се превърне в един от новите символи на състезанието. Дължината на етапа ще бъде над 15 километра, но е предвиден безпрепятствен достъп на зрителите към няколко атрактивни фен зони, които ще им позволят да достигат до етапите, без да се съобразяват с графика за затваряне на отсечките.
Освен новия основен етап рали „Варна“ ще има и нов суперспециален в рамките на града. Избрано е трасе, което ще предоставя много по-добри условия за пилотите и публиката, и ще отговори на заселения интерес, отчетен през тази година. Въпреки многото корекции в маршрута класическият етап „Аладжа манастир“, който ни връща към годините на рали "Златни пясъци" и "Албена", отново ще се кара по два пъти в двете посоки.
Промените за 2015 година включват нови церемонии по откриване и награждаване, които ще се проведат пред един от символите на града – Катедралния храм „Свето Успение Богородично“. Работи се и по нова локация за сервизния парк на състезанието.