Андреас Микелсен (Skoda Fabia S2000) има аванс от 50,7 секунди спрямо Бриан Буфие (Peugeot 207 S2000) преди последния ден на рали „Шотландия”, десети кръг от IRC.
Микелсен започна съботния ден едва от шеста позиция, след като не намери верния ритъм по време на двете нощни отсечки в петък вечер, но още след четвъртия етап мина пред временния лидер Гай Уилкс (Peugeot 207 S2000). Това обаче съвсем не бе достатъчно за норвежеца, който спечели следващите три отсечки и след отмяната на осмата заради лошите атмосферни условия ще има комфортен аванс от 50,7 секунди спрямо втория Буфие.
Гай Уилкс започна вихрено домашното си състезание, печелейки двата етапа в петък вечер, но на петия „Ерохти” излетя от пътя в един от бързите завои и загуби над шест минути в опитите си да се измъкне. По този начин Уилкс се прости с всички шансове за победата и утре ще може да се бори единствено за място в зоната на точките, след като в края на съботния ден заема едва петнайсета позиция. В същия етап надпревара напусна и Алистър Макрей (Proton Satria Neo S20000) заради спукан картер.
Тиери Нювил (Peugeot 207 S2000) излезе на втора позиция след грешката на Уилкс, но две завъртания в седмия етап му костваха над 50 секунди. В резултат белгиецът се смъкна на четвърта позиция, а пред него мина Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000). Настоящият шампион в IRC сериите бе далеч от позната си форма по време на сутрешните минавания, но вдигна темпото за следобедните и вече е трети, макар и на 51,7 секунди зад лидера, но и с шанс за второто място, тъй като Буфие е само на секунда пред него.
Младокът Крег Брийн (Ford Fiesta S2000) скъса полусока сутринта, но въпреки това се движи на впечатляващото пето място, като изоставането му спрямо Нювил е само 2,7 секунди. На още 5,4 зад белгиеца се намира Патрик Сандел (Skoda Fabia S2000). Седмият Ян Копецки (Skoda Fabia S2000), който е лидер във временното класиране на пилотите, също е в тази група, въпреки че сутринта призна, че се е изгубил тотално и по никакъв начи не може да намери верния ритъм.
И Пер Гунар Андерсон имаше отлични шансове да се бори за четвъртото място с Нювил, Брийн Сандел и Копецки, но повреда в електрическата система на Proton Satria Neo 2000 го забави по време на обедния сервиз и той бе наказан с 2:10 минути. В резултат шведът се движи едва дванайсети.
Неделният последен ден на рали „Шотландия” включва седем етапа с обща дължина от 85 километра. Първият автомобил стартира на „Карън Вали” в 09:08 (11:08 българско време), а финалът е предвиден за 17:30 (19:30).