Андреас Микелсен (Skoda Fabia S2000) спечели рали „Шотландия”, десети предпоследен кръг от IRC. Това е първа победа за 22-годишния норвежец в сериите, който за разлика от миналия сезон се справи с конкуренцията на шампиона Юхо Ханинен, останал втори.
Микелсен натрупа стабилен аванс в съботния ден от надпреварата, след като Гай Уилкс (Peugeot 207 S2000) изгуби над шест минути в петата отсечка, когато излетя от пътя, а Юхо Ханинен така и не намери правилния ритъм. С четирите етапни победи от общо петте отсечки пилотът на Skoda Великобритания си гарантира 50,7 секунди преднина спрямо втория Бриан Буфие (Peugeot 207 S2000), а на една зад французина бе Ханинен.
Неделният ден на рали „Шотландия” започна обещаващо за Ханинен, който спечели първата отсечка и мина пред Буфие, а със страхотното си каране в третата намали на по-малко от половин минута аванса на Микелсен. Норвежецът обаче пазеше темпо в резерв и спечели следващата „Лох Хон”. На „Хай Кори 2” и късметът му проработи, защото три километра преди финала й спука гума, но загуби само шест секунди, които не се оказаха фатални. По този начин Микелсен спечели първата си победа в IRC и цели 37,5 точки, тъй като активът от рали „Шотландия” се умножава по 1,5.
С второто си място пък Юхо Ханинен се върна в битката за шампионската титла. Финландецът събра 125 точки във временното класиране, а неговият съотборник в екипа на Skoda Ян Копецки, който завърши едва пети – 131-а. Тиери Нювил също имаше отличен шанс да се присъедини към тяхната група, но се завъртя на два пъти в седмия етап, а днес излетя от пътя в десетия, което му коства над три минути изоставане.
Бриан Буфие завърши на трета позиция, въпреки че кара с изолирана задна лява спирачка след дванайсетия етап, а Крег Брийн все пак закара своя Ford Fiesta S2000 здрав до финала на отличната четвърта позиция, което е и най-доброто му постижение досега в IRC. Младият ирландец имаше проблеми първо с изпускателния колектор, а впоследствие със задния диференциал, но завърши на 6,6 секунди пред Копецки.
В предпоследната отсечка Тиери Нювил мина пред Тони Гардемайстер (Skoda Fabia 2000) и се пребори за шестото място. За това белгиецът до голяма степен трябва да благодари и на Патрик Сандел, който направи най-силния си старт от началото на годината, но разби своето окачване в десетата отсечка, която за ирония на съдбата спечели, и отпадна.
В челната десетка място намериха още Аластар Фишър (Ford Fiesta S2000), въпреки че младият британец спука гума в първата отсечка днес, Тоши Араи (Subaru Impreza R4) и шампионът на Германия Матиас Кале (Skoda Fabia S2000), който се възползва от това, че в последния етап на Гай Уилкс удари стълб и отпадна.
С деветото си място Араи спечели категорията на серийните автомобили, след като двамата му основни претенденти Дейвид Буги (Mitsubishi Lancer Evo IX) и Ярко Никара (Mitsubishi Lancer Evo IX) отпаднаха. При IRC 2WD победата грабна естонецът Мартин Кангур с Honda Civic Type R3.
Следващият последен кръг от IRC сериите е рали „Кипър” (3-5 ноември). Именно в Пафос ще се реши кой е новият шампион, тъй като точките, спечелени там, ще се умножат по две. При производителите обаче всичко е ясно, след като Skoda си гарантира предсрочно втората поредна титла.