Заводският пилот на Skoda Юхо Ханинен спечели рали Шотландия, 11-и предпоследен кръг от IRC сериите. Това е трета победа за шампиона и десетият му подиум през този сезон.
След като през първия ден двама от фаворитите напуснаха битката за първото място – Гай Уилкс (Skoda Fabia S2000) заради повреда в диференциала и последвало отпадане, а Крис Мийк (Peugeot 207 S2000) след спукана гума и проблем със спирачките, довели до близо две минути изоставане, Ханинен и Андреас Микелсен (Ford Fiesta S2000) останаха самотни в челото.
Микелсен трябваше да стопи 11 секунди в четирите етапа днес, за да излезе начело, но още след първия стана видно, че младокът няма да рискува, а и темпото на Ханинен е достатъчно добро, за да запази лидерската си позиция. Финландецът записа едно трето място, две втори и спечели един етап, с което увеличи преднината си на 25 секунди и си осигури третата победа за сезона. Микелсен завърши втори, но определено има причини да е доволен, тъй като това бе най-силното му състезание в IRC и първият спечелен подиум в сериите.
Тиери Нювил (Peugeot 207 S2000) стартира от трета позиция днес, но първо спука гума на „Клашмор”, а впоследствие допусна нелепа грешка на финала на „Лох Ард” и отпадна. Това позволи на Крис Мийк да се пребори за третото място на подиума във финалното си състезание с екипа на Peugeot Великобритания, въпреки че в последния етап спука гума и загуби близо две минути.
Истинска драма се разрази в битката за четвъртото място и на практика първото при класическите автомобили от група N4. Джонатан Грийр (Mitsubishi Lancer Evo 9) изглеждаше сигурен победител в нея, но излетя от пътя и отпадна. Това изведе шампионът на Шотландия Дейвид Буги (Mitsubishi Lancer Evo 9) на четвърто място, въпреки че в събота вечер спука гума и изгуби над пет минути.
17-годишният естонец Сийм Планги (Honda Civic Typr R3) завърши на уникалната пета позиция заради многото отпаднали пилоти. На практика само девет екипажа попаднаха в крайното класиране, като за седмата Бурчу Четинкая (Peugeot 207 S2000) и осмия Хари Хънт (Ford Fiesta R2) това са първи точки в сериите.
Междувременно пилотът на Renault във Формула 1 Роберт Кубица направи уникално каране на рали „Антиб”, кръг от европейския шампионат. Полякът записа три етапни победи и финишира трети, въпреки че бе зад волана на далеч по слабия от двулитровите супери Renault Clio S1600. Пред него завършиха само победителят Лука Бети (Peugeot 207 S2000) и Михал Соловов (Ford Fiesta S2000).