Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Шотландия: Шампионска победа за Юхо Ханинен

17.10.2010 17:23
Туит

Заводският пилот на Skoda Юхо Ханинен спечели рали Шотландия, 11-и предпоследен кръг от IRC сериите. Това е трета победа за шампиона и десетият му подиум през този сезон.

След като през първия ден двама от фаворитите напуснаха битката за първото място – Гай Уилкс (Skoda Fabia S2000) заради повреда в диференциала и последвало отпадане, а Крис Мийк (Peugeot 207 S2000) след спукана гума и проблем със спирачките, довели до близо две минути изоставане, Ханинен и Андреас Микелсен (Ford Fiesta S2000) останаха самотни в челото.

Микелсен трябваше да стопи 11 секунди в четирите етапа днес, за да излезе начело, но още след първия стана видно, че младокът няма да рискува, а и темпото на Ханинен е достатъчно добро, за да запази лидерската си позиция. Финландецът записа едно трето място, две втори и спечели един етап, с което увеличи преднината си на 25 секунди и си осигури третата победа за сезона. Микелсен завърши втори, но определено има причини да е доволен, тъй като това бе най-силното му състезание в IRC и първият спечелен подиум в сериите.

Тиери Нювил (Peugeot 207 S2000) стартира от трета позиция днес, но първо спука гума на „Клашмор”, а впоследствие допусна нелепа грешка на финала на „Лох Ард” и отпадна. Това позволи на Крис Мийк да се пребори за третото място на подиума във финалното си състезание с екипа на Peugeot Великобритания, въпреки че в последния етап спука гума и загуби близо две минути.

Истинска драма се разрази в битката за четвъртото място и на практика първото при класическите автомобили от група N4. Джонатан Грийр (Mitsubishi Lancer Evo 9) изглеждаше сигурен победител в нея, но излетя от пътя и отпадна. Това изведе шампионът на Шотландия Дейвид Буги (Mitsubishi Lancer Evo 9) на четвърто място, въпреки че в събота вечер спука гума и изгуби над пет минути.

17-годишният естонец Сийм Планги (Honda Civic Typr R3) завърши на уникалната пета позиция заради многото отпаднали пилоти. На практика само девет екипажа попаднаха в крайното класиране, като за седмата Бурчу Четинкая (Peugeot 207 S2000) и осмия Хари Хънт (Ford Fiesta R2) това са първи точки в сериите.

Междувременно пилотът на Renault във Формула 1 Роберт Кубица направи уникално каране на рали „Антиб”, кръг от европейския шампионат. Полякът записа три етапни победи и финишира трети, въпреки че бе зад волана на далеч по слабия от двулитровите супери Renault Clio S1600. Пред него завършиха само победителят Лука Бети (Peugeot 207 S2000) и Михал Соловов (Ford Fiesta S2000).

Коментари
comments powered by Disqus