Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Швеция: 15 секунди разделят петимата пилоти в челото

12.02.2011 19:22
Туит

Мико Хирвонен (Ford) води след 15-ия етап на рали „Швеция”, но първите петима са само в рамките на 15 секунди. До края на втория ден от надпреварата остава само суперспециалния „Карлщад”.

Лидерът от вчера Мадс Йостберг (Stobart) имаше проблеми с чистенето на етапите сутринта, което позволи на Хирвонен да оглави класирането след първите минавания. След дванайсетата отсечка авансът му спрямо норвежеца дори надхвърли 10 секунди, но на тринайсетата „Саген” се завъртя и преднината му отново бе намалена до 6 десети. В крайна сметка Хирвонен запази първата си позиция след последния същински етап днес и утре ще има на разположение 7,5 секунди повече от Мадс Йостберг, но пилотът на Stobart вече не е единствената заплаха.

Тъй като след състезателите от световния шампионат по етапите караха и тези от националния на Швеция, образувалите се коловози затрудниха много двамата състезатели в челото при следобедните минавания. В резултат първите петима се побраха в 15 секунди, като частният пилот на Citroen Петер Солберг е трети на 9,9, Яри-Мати Латвала е на 1,9 зад него, а Ожие изостава на още 3.

„Ако утре ситуацията е като днешната, няма да имам никакъв шанс, след като съм първи в етапа”, признава Мико. „Но все още нищо не се знае. Единственото, което ми остава, е да карам на пълна газ. Беше много трудно днес, тъй като линиите на пилотите от шведския шампионат са абсолютно погрешни. Утре те няма да карат, така че не е толкова зле.”

Третият Петер Солберг бе наказан с десет секунди заради това, че закъсня при чекирането за десетата отсечка. Норвежецът обаче обжалва решението на съдиите, тъй като причината за това той да не пристигне навреме бяха тежкият трафик в региона и многото автомобили, блокирали пътя. При положение че контестацията му бъде уважена, то той ще излезе в челото на класирането с една десета аванс спрямо Хирвонен.

Латвала вдигна сериозно темпото следобед и на практика можеше да оглави класирането, но от Ford го инструктираха да върне леко газта в последната отсечка, за да си гарантира по-добра стартова позиция утре. Само на три секунди зад него е Себастиен Ожие, който заедно със съотборника си Себастиен Льоб спечели всички етапи следобед. Общо четири бяха етапните победи за седемкратния световен шампион днес, но малшансът отново го преследваше. Льоб спука гума в десетата отсечка и въпреки феноменалното темпо следобед е шести с пасив от 1:41 минути.

Кими Райконен (Ice 1 Racing) направи отлично каране при вторите минавания и бе в топ 6 на всички етапи. В резултат световният шампион във Формула 1 за 2007 г. се изкачи на седмо място, като за това заслуга имат също Пер Гунар Андерсон (Stobart) и Патрик Сандел (Skoda Fabia S2000). Андерсон се оплакваше от сервото на своя автомобил, но въпреки това се движи осми, което след всички проблеми вчера е повече от добро постижение. Сандел пък се завъртя на „Саген”, но все пак е най-предно класиралият се пилот със S2000 автомобил със своето девето място. За съжаление Ейвинд Бринилдсен (Skoda Fabia S2000), който също направи отлично каране вчера, отпадна заради повреда в двигателя.

Третият последен ден на рали „Швеця” включва нови шест етапа (две минавания по три отсечки) с обща дължина от 92,6 километра. За първи път ще имаме възможност да наблюдаваме и т.нар. Power Stage - етап, в който първите трима печелят съответно 3,2 и 1 точки. За рали "Швеция" това ще бъде последния "Густавсфорс", който стартира в 15:08 (16:08 българско време).

Коментари
comments powered by Disqus