Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Швеция дава зелена светлина на етанола

12.01.2007 11:01
Туит

Преди повече от два месеца президентът на ФИА Макс Мозли обяви по време на семинара Green Motosport (Зелен мотоспорт) в Карлщад, Швеция, че вероятно до три или максимум четири години етанолът ще стане неизменна част от автомобилните спортове. Рали Uddeholm, което е кръг от Световния рали шампионат, явно си поставя много по-оптимистични срокове. Между 9 и 11 февруари в Швеция първите три автомобила на етанол ще се опитат да докажат, че в проекта на ФИА има голяма доза разум.

Един от основните плюсове на моторните спортове е фактът, че съдействат за развитието на най-модерните технологии в автомобилостроенето. Съвременните тенденции в тази насока са категорични – класическите горива са част от една стара история, която трябва да търси своето бъдеще в алтернативите. Безспорно доказателство за това е първият сериен автомобил, задвижван и от водород, с който BMW демонстрира пред останалия свят, че различното е възможно. Тогава какъв е смисълът да се насочват огромни ресурси към разработка на състезателни машини, които да залагат на класическите горива? Нали една от основните цели е внедряването на новите технологични решения в практиката.

Скандинавските страни са по-напред и в тази насока. По време на Рали Швеция в надпреварата ще се включат три автомобила на етанол. И въпреки че това е в разрез с правилата на ФИА и задължителния контрол на горивото, от централата са дали разрешение за нестандартната проява.

Три Fiesta ST от група N ще вземат участие в състезанието, което ще се проведе от 9 до 11 февруари, въпреки че те не са хомологирани за участие във WRC. Вече са известни и двама от пилотите – Хоаким Нийман и Петер Йохансон.

“За нас това е една нормална крачка напред,” пояснява Бертил Кларин, генерален директор на Рали Швеция. “Миналата година бяхме домакин на изследователски семинар, който целеше дебат относно използването на алтернативни горива в моторните спортове. Логично ФИА даде разрешение за този експеримент по време на нашето рали... Тези автомобили вече използват нестандартното гориво по време на стартовете от националния шампионат. В Швеция можеш да заредиш етанол буквално на всяка бензиностанция, макар че при състезателните прояви това се прави единствено в официалните зони. Надявам се това решение да даде кураж на ФИА, която да разреши използването на алтернативни горива не само в Швеция.”

 

Коментари
comments powered by Disqus