Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Швеция: Латвала се реваншира за Монте Карло

12.02.2012 10:53
Туит

Пилотът на Ford Яри-Мати Латвала спечели рали „Швеция“, втори кръг от WRC. Мико Хирвонен (Citroen) остана втори, а спукана гума прати Петер Солберг (Ford) зад Мадс Йостберг (Adapta Ford) в битката за третото място.

Латвала и Хирвонен водеха много оспорвана битка за първото място в първия и втория ден на рали „Швеция“, като разликата между двамата преди последните шест отсечки бе 23 секунди в полза на настоящия пилот на Ford. Неговият бивш съотборник бе решен твърдо да не се оказва и направи някои промени по настройките на своя автомобил тази сутрин, за да запази по-добре гумите си за финалните етапи. В резултат обаче машината му стана много нестабилна и още в първия Латвала го изпревари с 7,6 секунди.

От този момент нататък всичко изглеждаше решено, но интригата се върна до известна степен три етапа преди края, когато Латвала удари камък, спука гума и авансът му бе стопен до 8,4 секунди. Все пак заводският пилот на Ford отговори с най-добро време в следващата отсечка и трети резултат във финалната, като по този начин спечели първата си победа за сезона и се реваншира за катастрофата в Монте Карло преди две седмици.

“Мисля, че трябва да отида до болницата, за да си премеря пулса!”, коментира на финала победителят. „Невероятно е колко вълнуващ може да бъде този спорт. Имахме добър аванс в събота вечер, но после всичко се промени само за миг и преднината ни беше осем секунди. Знаех, че Мико ще натиска и решихме, че ще караме на максимума. За щастие в предпоследния етап измъкнахме още 4 секунди и можехме да си вземем глътка въздух. Втората ми победа в Швеция е много специална и сега чувствам огромно облекчение.”

По много интересен начин се разви битката за третото място. Мадс Йостберг изоставаше с 11,1 секунди спрямо Петер Солберг след втория ден, но наложи страхотно темпо тази сутрин и след първите минавания се доближи на 4,9 от своя съперник. И Солберг поддържаше много висока скорост и по всичко изглеждаше, че ще запази мястото си на подиума, но норвежецът удари същия камък, който изненада Латвала, също спука гума и изгуби половин минута, която бе достатъчна на Йостберг да се качи за втора поредна година на подиума в Швеция.

Евгени Новиков (M-Sport) запази петото си място, а шестият Себастиен Льоб компенсира донякъде грешките си от петък и събота, като спечели „пауърстейджа“ и съответните три бонус точки.

Хенинг Солберг (Go Fast Ford) завърши седми, следван от Патрик Сандел, който стана най-челно класиралият се пилот на MINI в Швеция. Неговият съотборник в екипа на Prodrive Дани Сордо отпадна още в петък заради повреда в двигателя.

Частните пилоти на Ford Мартин Прокоп и Ейвинд Бринилдсен допълниха челната десетка, а Себастиен Ожие (Skoda Fabia S2000) запази  единайсетата си позиция и е най-предно класиралият се състезател с S2000 автомобил. В S-WRC категорията обаче победата отиде при дванайсетия Пер Гунар Андерсон, тъй като Ожие не е регистриран за шампионата. Това е и първият успех на Proton Satria Neo S2000 в Световния рали шампионат.

Коментари
comments powered by Disqus