Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Швеция: Латвала спечели и оглави класирането

09.02.2014 09:47
Туит
Рали Швеция: Латвала спечели и оглави класирането

Латвала, който спечели първата си победа именно в Швеция през 2008 г., победи съотборника си в екипа на VW Андреас Микелсен с 53,6 секунди и оглави класирането в шампионата. Пилотска грешка остави световния шампион Себастиен Ожие едва шести.

Латвала, Микелсен и Ожие доминираха в първия същински ден на рали „Швеция”, което бе напълно очаквано с оглед темпото на VW Polo R WRC. Неочаквано бе обаче представянето на Микелсен, който водеше отсечка преди края в четвъртък и се утвърди като фаворит за спечелването на победата, след като Ожие излетя от пътя в петък сутрин и загуби над четири минути и половина.

Две отсечки след грешката на Себастиен Ожие бе ред и на Микелсен да се забие в една от снежните преспи. Норвежецът обаче загуби съвсем малко време и остана в битката с Латвала за победата, като двамата бяха разделени от 3,6 секунди преди най-дългия последен ден. Разликата помежду им нарасна на повече от половин минута след осемнайсетия етап, когато Микелсен отново напусна за кратко пътя. Тази грешка на младока реално сложи точка на спора за победата и гарантира третия успех на Латвала в Швеция.

„Мина много време от последната ми победа в Гърция миналата година”, коментира щастливият Латвала. „Тук важна бе тактиката, как да опазим автомобила, гумите. Във високоскоростните състезания обаче се чувствам уверен и споря винаги за победата. Наистина се нуждаех от добър резултат.”

Мадс Йостберг (Citroen DS3 WRC) не се чувстваше особено уверен в началото на надпреварата, но впоследствие вдигна темпото и дори се доближи на 5,9 секунди от спечелилия първия си подиум във WRC Микелсен. За него това е четвърто поредно класиране в топ 3 на рали „Швеция”.

И Мико Хирвонен (Ford Fiesta RS WRC) спореше първоначално за подиума, но впоследствие трябваше да пази четвъртото си място от естонеца От Танак (Ford Fiesta RS WRC), за когото това бе първо състезание с WRC автомобил след повече от година пауза. Ожие все пак се пребори за шестата позиция, след като изпревари ветерана Хенинг Солберг (Ford Fiesta RS WRC) в предпоследния етап.

Челната десетка допълниха Понтус Тидеман (Ford Fiesta RS WRC), Крейг Брийн (Ford Fiesta RS WRC) и Крис Мийк. Заводският пилот на Citroen можеше да завърши и по-напред, но загуби над седем минути, след като се заби в една от снежните преспи край пътя. Катастрофа в последния етап пък остави Елфин Евънс (Ford Fiesta RS WRC) без точки във втория кръг от шампионата.

Първото снежно рали на Роберт Кубица (Ford Fiesta RS WRC) определен не мина леко. Поне на три пъти полякът бе извън пътя, в резултат на което остана на повече от половин час зад победителя. Рали „Швеция” затрудни максимално и заводския тим на Hyundai. Разбито колело за Тиери Нювил и повреда в окачването за Юхо Ханинен остави корейския производител отново без точки. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Следващият кръг във WRC е рали „Мексико” от 6 до 9 март.

Коментари
comments powered by Disqus