Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Швеция: Новата генерация на BP-Ford

11.02.2008 10:02
Туит

Мико Хивонен потегли към Швеция с идеята, че непременно трябва да спечели снежната надпревара. 27-годишният финландец обаче бе изпреварен от своя съотборник в екипа на BP-Ford Яри-Мати Латвала. Въпреки това Хирвонен е доволен от резултата, тъй като със спечелените осем точки излезе начело във временното класиране при пилотите.

По време на първия ден на рали „Швеция“ Мико Хирвонен, подобно на Себастиен Льоб, имаше проблеми с темпото по наводнените кални отсечки в региона около Карлщад. Постепенно 27-годишният финландец вдигна оборотите и стабилизира карането си, за да се изкачи на втора позиция. След катастрофата на Льоб най-логичното от негова страна бе да върне газта и да заложи на сигурната втора позиция. Това беше и желанието на неговия ръководител Малкълм Уилсън – два автомобила на BP-Ford в челото и никакви излишни рискове до финала.

„Яри-Мати и аз сме хлапета за хората във Ford, но въпреки това доказахме, че можем да печелим двойни победи и да реализираме огромния потенциал на отбора“, коментира Мико след края на надпреварата. „Дойдох тук, за да спечеля, но Яри-Мати по недвусмислен начин показа още в петък, че това рали е негово, така че за мен остана втората позиция. Утехата ми е, че никога досега не съм бил начело в шампионата при пилотите, а сега това е факт. Сигурен съм, че рали „Швеция“ няма да е последната битка помежду ни. В петък бях наистина притеснен, защото не намирах добрия ритъм. Постепенно върнах газта, защото исках да си гарантирам осемте точки. Винаги съм казвал, че ако не мога да печеля в определени стартове през тази година, трябва да съм неизменно втори. Така и се случи в Швеция.“

Най-радостният човек в екипа на BP-Ford логично бе Яри-Мати Латвала. Още във втория си старт като заводски пилот на отбора 22-годишният финландец грабна победата, която е негова първа в Световния рали шампионат. Постижението на Латвала влезе в историята на WRC, тъй като той стана най-младият пилот, печелил някога старт от сериите. Предишният рекорд принадлежеше на покойния Хенри Тойвонен, който на 24 години триумфира на рали „Великобритания 1980“.

„Хенри Тойвонен е един от идолите ми. Мечтаех тайно, че някой ден ще подобря неговия рекорд. Това значи много за мен“, коментира Латвала на пресконференцията след финала. „Не съм се и надявал, че ще спечеля още във втория си старт като заводски пилот, особено след провала в Монте Карло през миналия месец. Не мога да намеря точните думи, за да изразя емоциите си. Едва тази сутрин започнах да осъзнавам, че имам напълно реален шанс да спечеля. Започнах прекрасно в петък, без никакви грешки, благодарение на което имах възможност да контролирам скоростта си през цялата останала част от надпреварата. Чувствах се прекрасно зад волана, автомобилът беше отлично подготвен. Сега е време отборът и аз да отпразнуваме успеха.“

Маркус Грьонхолм, който се отказа от активна спортна дейност в края на миналата година, отново се появи в екипа на BP-Ford, макар и като наблюдател. Двукратният световен шампион поздрави своя заместник Яри-Мати Латвала и бившия си съотборник Мико Хирвонен за прекрасните резултати. „Това е невероятен ден за Яри-Мати, никога няма да го забрави. Той е част от новата рали генерация. Бъдещето е пред него и Мико. Вярвам, че успехите им едва сега започват“, заяви Грьонхолм, който има 30 победи в Световния рали шампионат.

Коментари
comments powered by Disqus