Мико Хирвонен (Ford) е начело след първите седем етапа на рали „Швеция“, като авансът му спрямо втория Себастиен Льоб е 8,4 секунди. До края на деня остава единствено суперспециалният „Карлщад“, който стартира в 20:00 (21:00 българско време).
Льоб започна деня с две етапни победи сутринта и водеше колоната след първите минавания по отсечките. При вторите обаче на много места снегът бе изчистен и се бяха образували коловози, които затрудниха световния шампион повече, отколкото Мико. Финландецът нанесе своя решителен удар в петата отсечка „Ликенас 2“, където бе с цели 10,8 секунди по-бърз от Себ, и оглави класирането. Преди последния етап за деня – суперспециалния „Карлщад“, Хирвонен има 8,4 секунди пред втория Льоб.
„Като цяло е добре“, коментира Мико в края на деня. „В последния етап от сутрешните преминавания намерих верните настройки и точния ритъм, като се опитах да запазя това темпо до края. Преднината ни не е голяма, но пък и не мисля, че първата стартова позиция утре ще представлява някакъв проблем.“
Дани Сордо (Citroen) единствен поддържаше темпото на двамата претенденти за шампионската титла и завърши на 12,2 секунди зад Хирвонен и само на 3,8 зад своя съотборник. Вторият пилот на Ford Яри-Мати Латвала също имаше проблясъци, но само моментни. Финландецът не беше доволен от настройките на своя автомобил сутринта, но след съответните корекции успя да спечели шести етап. В крайна сметка обаче той остана на повече от половин минута зад лидера.
Първият ден на рали „Швеция“ се оказа абсолютен кошмар за трима от най-популярните състезатели специално за този старт. Петкратният победител в надпреварата Маркус Грьонхолм (Stobart Ford) се прости с надеждите си за по-предно класиране, след като 2,3 километра след началото на шестата отсечка получи повреда в електрониката на своя Ford Focus RS WRC 08. Финландецът все пак успя да рестартира автомобила, но изостана с цели 12 минути. Неговият сънародник Кими Райконен (Citroen Junior) също се препъна при второто минаване на „Виген 2“. Няколко километра преди финала световният шампион във Формула 1 за 2007 г. се заби в една от преспите край пътя и изгуби 26 минути преди да продължи.
Проблемите на Петър Солберг (Citroen C4 WRC) също бяха впечатляващи. Норвежецът, който вчера изгуби близо 20 секунди заради грешка в суперспециалния етап, не бе доволен от темпото си при сутрешните преминавания, но истинските мъки за него започнаха в първата следобедна отсечка. Бившият световен шампион излетя от пътя 12 километра след старта и изгуби близо четири минути преди да се върне на трасето. В този момент Матю Уилсън (Stobart Ford) се залепи зад него, но малко по-късно го изпревари, след като Солберг допусна нова грешка. Проблемите на двамата обаче далеч не бяха приключили. Уилсън изгаси своя автомобил в един от последвалите завои и Петер, решен да навакса част от закъснението си, се заби в него. Двамата все пак продължиха, но Солберг се прости с надеждите за подиум, след като се смъкна на 14-а позиция.
Грешките на част от водещите пилоти позволиха на Себастиен Ожие (Citroen Junior) да се изкачи на пето място, въпреки че изостава с повече от минута зад Хирвонен. Хенинг Солберг (Stobart), за когото това е първо състезание с новата навигаторка Илка Минор, финишира шести, а неговият съотборник Матю Уилсън - седми въпреки инцидента с Петер Солберг.
Мадс Йостберг (Subaru Impreza WRC) имаше проблеми с двигателя и загуби повече от три минути, но задържа осмата позиция заради грешките на голяма част от конкурентите. Челната десетка допълниха двамата участници в новосформирания S-WRC шампионат за S2000 автомобили Пи Джей Андерсон (Skoda Fabia S2000) и Яне Тоухино (Ford Fiesta S2000).
Вторият ден на рали „Швеция“ включва осем етапа (две преминавания по четири отсечки), чиято обща дължина е 117,76 км. Мико Хирвонен ще поведе колоната на „Варгасен 1“ в 07:58 (08:58 българско време).
НВ
Единствено тук прочетох нещо повече за това рали.След като рали България е част от тази надпревара би трябвало медиите да са по активни за популяризирането и, а не да мълчат като мушнати гайди.