Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Швеция: Ожие отново взе своето

14.02.2016 13:51
Туит
Рали Швеция: Ожие отново взе своето

Себастиен Ожие (VW) спечели рали „Швеция” и втората си поредна победа. Противно на очакванията най-сериозният му конкурент в снежната надпревара бе Хейдън Падън (Hyundai), а не Яри-Мати Латвала (VW), който отново отпадна.

Броени дни преди старта провеждането на рали „Швеция” бе под въпрос заради високите температури и липсата на сняг в региона на Карлщад. За щастие обаче времето се оказа благосклонно към пилотите, защото отсечките замръзнаха в петък, а в събота обилният снеговалеж завърза допълнително интригата.

Това съвсем не попречи на Ожие, който въпреки че отваряше етапите, бързо пое контрола на надпреварата и се откъсна на половин минута в челото. Яри-Мати Латвала трябваше да е основният му конкурент, но още в първата отсечка финландецът скъса полуоска, а липсата на обеден сервиз на практика го извади от състезанието. Съотборникът им Андреас Микелсен също нямаше късмет. Удар с дънер край пътя, и последвалото завъртане му костваха над 20 секунди.

Първият ден на рали „Швеция” се оказа фатален за още двама от водещите състезатели. Крис Мийк (Citroen PH-Sport) отново като на „Монте Карло” притисна Ожие в самото начало, но отново камък го извади от състезанието. Повреда в скоростната кутия пък разби надеждите на Тиери Нювил (Hyundai).

Драмите за голяма част от претендентите за победата изненадващо отвориха пътя на Хейдън Падън към второто място още в петък. Заводският пилот на Hyundai, който за първи път караше новата спецификация на i20 WRC, обаче сътвори истинския фурор едва в събота по обяд, когато на „Варгасен” намали преднината на Ожие от половин минута на 8,8 секунди.

За съжаление силите на новозеландеца стигнаха единствено да принудят Ожие да стъпи здраво на газта и да рискува комфортното си първо място. И както винаги французинът бе безгрешен и спечели втората си поредна победа, която гарнира с трите бонус точки от „пауъстейджа”.

Падън остана втори и повтори най-доброто си постижение във WRC, но не и без драми. На финала след няколко леки удара заводският i20 WRC получи повреда в охлаждането, а до сервиза оставаха близо 90 километра.

След поредното си много стабилно състезание Мадс Йостберг (M-Sport Ford) се качи на подиума, а серията от пилотски грешки оставиха основния му съперник за третото място Андреас Микелсено четвърти. Състезателят на DMACK От Танак изненадващо завърши пети и за втори пореден старт се намеси в битката на заводските представители. 

Спукана гума в събота остави Дани Сордо (Hyundai) на шеста позиция, следван от ветерана Хенинг Солберг (Ford Fiesta RS WRC), който въпреки спорадичните си участия във WRC напоследък показа отлична скорост и често намираше място в топ пет на отделните етапи. Челната десетка допълниха Крейг Брийн при дебюта си с PH-Sport Citroen, победителят във WRC 2 Елфин Еванс (Ford Fiesta R5) и Понтус Тидеманд (Skoda Fabia R5). Пълните резултати може да видите тук.

Следващият кръг във WRC ще ни прехвърли през Атлантическия океан на територията на Мексико. Първото класическо макадамово състезание за сезона стартира на 3 март. 

Коментари
comments powered by Disqus