Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Швеция: Стратегическа битка

13.02.2010 18:39 1
1
2571868650
Туит

Мико Хирвонен (Ford) продължава да е начело и след втория ден на рали „Швеция”. Финландецът увеличи аванса си спрямо световния шампион Себастиен Льоб (Citroen) на 16,6 секунди пет етапа преди финала.

По време на сутрешните преминавания Хирвонен и Льоб поддържаха сходно темпо, като французинът дори стопи на 4,2 секунди авансът на своя съперник. При следобедните обаче Мико имаше съществено предимство, което бе до голяма степен следствие от стратегията, която той избра. Лидерът на Ford, както и всички останали пилоти, смениха гумите си по време на обедния сервиз и стартираха с нови на „Варгасен 2” (първата отсечка следобед). За втората „Саген” Мико използва и двете резервни отпред, като благодарение на тях спечели близо 10 секунди спрямо Льоб. Стратегията на французинът обаче бе по-различна. Той запази двете нови гуми за третата „Фредриксберг”, но вместо да навакса изоставането си, изгуби още толкова време.

„Не се получи”, коментира световният шампион след „Фредриксберг”. „Предните ни гуми бяха нови, но задните – напълно износени и автомобилът буквално не ставаше за каране. Нямаше как да натискам, просто следвах пътя, никакви атаки. Задната част на автомобила не слушаше предната, дори и след като се опитах да износя нарочно предните гуми. Оказа се, че когато си с две нови гуми отпред и две стари отзад е много по-лошо отколкото да си с четири износени”. Все пак Себ навакса 6,4 секунди от пасива си в последния етап и завърши деня на 16,6 зад своя основен конкурент, като до края на надпреварата остават приблизително 100 състезателни километра.

Проблемите на Citroen във „Фредриксберг” обаче не спряха до тук. Третият от сутрешните минавания Дани Сордо, който удържаше атаките на Яри-Мати Латвала почти през целия ден, бе принуден да спре в отсечката, за да свали допълнителния панел пред радиатора, тъй като заради лошото охлаждане двигателят на C4 WRC прегря. В резултат Дани изгуби повече от минута, а Латвала се изкачи на трето място с 51,4 секунди аванс.

Маркус Грьонхолм се отказа от битката за подиума още в шестия етап вчера, когато изгуби близо 13 минути заради проблем в електрониката на Ford Focus RS WRC 08. "Пенсионираният" световен шампион обаче започна отлично втория ден с поредица от силни времена, но отново нямаше късмет и спука гума при второто минаване на „Варгасен”. Единствената утеха за него бе това, че спечели „Саген” следобед – неговата най-любима отсечка, на която е кръстен и ресторантът му. „Победата тук означава много за мен. Дойдохме именно за тази отсечка и я спечелихме. За съжаление обаче състезанието не върви добре за нас” коментира Маркус, който се намира на незавидната 29-а позиция.

Подобна бе и съдбата на Кими Райконен (Citroen Junior), който вчера изгуби близо половин час докато вадеше своя Citroen C4 WRC от преспите на „Виген”. Днес първото минаване на „Саген” се оказа проблемно за финландеца, когато на последния обратен завой той загаси двигателя и излетя за кратко от трасето. В предпоследната отсечка за деня обаче Кими показа впечатляваща скорост и завърши шести, изпреварвайки далеч по-опитни от него пилоти като Хенинг Солберг (Stobart Ford) и Мадс Йостберг (Subaru Impreza WRC). В общото класиране обаче световният шампион във Фомула 1 за 2007 г. е на 35-а позиция.

Себастиен Ожие (Citroen Junior) продължава да се движи пети, въпреки че завърши първия етап днес без задно крило и трябваше да изчака чак до обедния сервиз, за да получи ново. Шампионът в J-WRC за 2008 г. също заложи на стратегията, която подведе Льоб, но дори увеличи преднината си спрямо шестия Хенинг Солберг (Stobart Ford) на повече от минута. Много оспорвана битка за седмото място водеха днес Матю Уилсън (Stobart Ford) и частният пилот на Subaru Мадс Йостберг. Двамата на няколко пъти си разменяха позициите, като в крайна сметка британецът има 13,2 секунди аванс преди последните пет етапа утре.

Петер Солберг (Citroen C4 WRC), който вчера допусна няколко сериозни грешки, най-накрая влезе в ритъм и прогресира до деветото място. Челната десетка, която според новия правилник ще е определяща за разпределението на точките, допълни бившият заводски пилот на Suzuki Пер-Гунар Андерсон (Skoda Fabia S2000). Шведът води убедително в категорията на суперите, като вторият Андреас Микелсен (Ford Fiesta S2000) е на 43,6 секунди зад него.

Третият последен ден на рали „Швеция” включва пет етапа (две отсечки с по две преминавания и една с едно) с обща дължина 101,05 километра. Мико Хирвонен стартира на „Рамен в 07:52 (08:52 българско време), а предварителните резултати ще станат ясни малко след 13:10 (14:10).

Коментари

Краси Димитров
Go,go Mikko :))))

comments powered by Disqus