Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Силк Уей: Матадора и Кабиров печелят пъвото издание на рали рейда

14.09.2009 12:04
Туит

34 автомобила и 16 камиона „акостираха” в Ашхабат, столицата на Туркменистан тази неделя, където завърши първото издание на рали „Силк Уей”. Карлос Сайнц (Volkswagen) спечели победата в категорията на автомобилите, а при „най-тежките” триумфира Фирдаус Кабиров с KАМАЗ.

Първото издание на надпреварата, която пое по пътя на коприната, получи сериозна подкрепа както от страна на бившите съветски републики, така и от самата Русия. Президентът на Туркменистан Курбангули Бердимухамедов, на Русия Дмитрий Медведев и на Казахстан Нурслутан Назарбаев се срещнаха на брега на Каспийско море, за да посрещнат финалистите.

Преди осем дни, когато колоната потегли от Казан, всички бяха наясно, че победителят ще е от отбора на Volkswagen, но едва ли някой е очаквал толкова оспорвана битка между четиримата съотборници. Двама от тях – новакът в немския тим Насер Ал Атиах и дългогодишният титуляр Карлос Сайнц обаче наложиха темпо, непосилно за Жинил де Вилиър и Марк Милър и бързо се откъснаха напред.

След предпоследния същински етап катарецът имаше близо пет минути преднина и вече се виждаше на подиума, но 283 километра след началото на финалната отсечка, само на крачка от карирания флаг катастрофира и по тази начин подари сигурната победа на Матадора. Ал Атиах не завърши, а Милър и Вилиър, победителят от последния "Дакар" се класираха съответно втори и трети.

В категорията на камионите също имаше ясно изразен фаворит що се касае до марката. Заводският тим на КАМАЗ трудно можеше да бъде спрян от де Рой младши с IVECO и Алес Лопрайс, който все още не изневерява на своята TATRA. Естествено, всички погледи бяха отправени към рекордьора в „Дакар” Владимир Чагин, но машансът се стовари с пъла сила върху Царя, който остана без едно колело на 9 километра преди финала на петия етап. Грешката на Чагин изведе неговия съотборник Фирдаус Кабиров в челото, а де Рой и Лопрайс завършиха съответно втори и трети.

Рали „Силк Уей” бе и последната подготовка на VW и KAMAZ преди старта на „Дакар” догодина. Домакин на надпреварата отново ще бъдат Аржентина и Чили, които през 2009 г. сътвориха истински фурор с уникалния маршрут на най-тежкото маратонско състезание. Стартът на „Дакар 2010” ще бъде даден в Бенос Айрес на 1 януари.

Коментари
comments powered by Disqus