Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Сливен: Бостанджъ спечели втора победа у нас

07.09.2015 09:14
Туит
Рали Сливен: Бостанджъ спечели втора победа у нас

Мурат Бостанджъ (Ford Fiesta R5) спечели рали "Сливен" и втората си поредна победа в България. Единственият конкурент на турчина за първото място бе сънародникът му Ягиз Авджъ (Peugeot 207 S2000), като разликата на финала между двамата бе само 3,6 секунди.

След края на първия ден победителят от рали 'България" имаше 4,2 секунди аванс, въпреки че получи десет секунди наказание още в петък вечер, когато обърка стартовия си ред. Още в първия неделен етап - "Българка 1", обаче Авджъ контраатакува и оглави колоната. Последвалият "Ичера 1" бе отменен заради срив в комуникацията на организаторите, което явно наруши ритъма на Авджъ и той загуби цели 17,9 секунди на "Раково 1".

Това бе и повратният момент в състезанието, защото въпреки че спечели всички отсечки до края на надпреварата, Авджъ не можа да си върне първото място от Бостанджъ и остана втори с пасив от 3,6 секунди. Този успех бе много ценен за на победителя от рали "България", тъй като му осигури максималния брой точки за Европейския рали трофей.

"Ралито беше много интересно", коментира след финала Бостанджъ. "За нас бе важно да вземем максималния брой точки за Европейския рали трофей. Целта ни е да го спечелим и затова ще стартираме в Сърбия и Хърватия. Направихме вълнуваща битка с Ягиз Авджъ. Разликата между нас беше секунди. В последните етапи предпочитах да не рискувам. Искам да поздравя организаторите за всичко, което направиха, на многобройната публика покрай трасето. Със сигурност ще дойда и догодина. “ 

Само един български екипаж бе на нивото на двата турски. За съжаление Мартин Сурилов и Здравко Здравков (Mitsubishi Lancer Evo IX), които дори за кратко бяха в челото в събота сутрин, отпаднаха след катастрофа на "Раково 1". Същата отсечка препъна Рок Турк (Peugeot 208 R2), който направи зрелищно минаване през таван и изгуби шест минути преди да се върне на трасето с помощта на публиката.

След отпадането на Сурилов Георги Василев и Стефан Добрев (Mitsubishi Lancer Evo IX) окупираха последното място на подиума и вече са само на крачка от спечелването на титлата в националния шампионат, след като основните им съперници Боби Григоров и Ангел Башкехайов (Citroen C2 S1600) катастрофираха тежко на "Бяла 1". Въпреки огромните поражения по автомобила екипажът на русенския клуб "Хоби кар" се надява да го възстанови и да продължи програмата си до края на сезона.

Ако рали "Средна гора" не се проведе, то Георги Василев и Стефан Добрев вече и на теория са шампиони, тъй като имат аванс от 71 точки в челото на класирането, които няма как да бъдат наваксани единствено на предстоящото "Стари столици". Шуменската надпревара стартира на 10 октомври.

Четвърти в класирането и първи при автомобилите с две задвижващи колела станаха Игнат Исаев и Милен Илиев, които направиха първото състезание за възстановения Citroen DS3 R3T на "Октан рали тим". Антон Титов катастрофира тежко на рали "България" с френския автомобил и механиците на отбора имаха нужда близо от месец, за да сменят шасито и да го подготвят за надпреварата в Сливен. След Исаев финишира унгарският пилот Золтан Бешеней (Renault Clio R3T), който участва в класирането за Европейския рали трофей. На шесто място остана третият турски пилот Мустафа Чакал (Mitsubishi Lancer Evo IX). 

Първи в клас RC4 е седмият Георги Гераджиев с навигатор Георги Гаджев (Ford Fiesta R2), а след катастрофата на "Раково 1" Рок Турк се смъкна до осмото място. Челната десетка допълниха Христо Атанасов и Марин Иванов (Renault Clio) и Михаил Симеонов и Васил Георгиев (Citroen C2). Пълните резултати може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus