Пламен Стайков (Mitsubishi Lancer Evo IX) спечели рали "Сливен" и третата си победа в националния шампионат. Официален победител в надпреварата обаче е Крум Дончев (Ford Fiesta R5), който отново стартира спрямо правилата на Европейския рали трофей.
За второ поредно състезание БФАС даде възможност пилотите да избират сами за кой шампионат да се състезават и съответно кои правила да следват. Дончев избра да се бори за победата в генералното класиране и да спори с чуждите екипажи, регистрирани за Европейския рали трофей. Стайков напълно логично заложи на обратния вариант - българския шампионат, който дава много по-голяма свобода.
Разликата в гумите при двата правилника и мокрите отсечки край Сливен в събота позволиха на Стайков да натрупа две минути аванс в челото и на практика подпечатаха победата му. И то при положение, че пилотът на Евроком Рали Тим се озова пред твърде неочаквано препятствие на "Стара река" - кол, появил се в средата на пътя след преминаването на екипажите, спорещи за Европейския рали трофей.
И това далеч не бе единственият проблем за Стайков в първия ден от надпреварата. „При първото минаване на „Твърдица” допуснах досадна грешка – завъртяхме се, аз дадох газ, за да направим пълен оборот и да продължим, но ударихме бордюра на пътя – отпред вдясно", коментира лидерът в националния рали шампионат.
"Трябваше да маневрирам напред-назад докато се измъкнем. Реших, че съм ударил радиатора и на спускането към Елена дори изключих антилаг системата. На финала имаше някакъв проблем с времеизмерването и останах с впечатление, че съм завършил на минута и половина зад Крум. Казах на Рафи, че изкарваме това рали и спираме, направо не ми се караше. На старта на следващия етап обаче разбрах, че въпреки завъртането имаме първо време и нещата тръгнаха добре."
В четирите неделни отсечки проблемите за Стайков бяха далеч по-малко и той напълно заслужено спечели третата си победа в националния шампионат. Крум Дончев завърши на цели две минути и половина зад него, но въпреки това се води официален победител в надпреварата, тъй като се състезаваше според правилата за Европейския рали трофей. При това положение обаче Дончев е все по-далеч от титлата, въпреки че на теория разполага с най-силния автомобил у нас. Утехата за него е, че вече води в ERT.
„След днешната победа за Европейския рали трофей вече сме начело в класирането, тъй като сега взехме много важни 117 точки", заяви след финала пилотът на Глобул Рали Тим. "Оттук до края на сезона ще се борим само за този трофей, планирам да стартираме в Сърбия, Хърватска и евентуално в Австрия през ноември. Смятам, че можем да спечелим този шампионат. "
„За мен рали „Сливен” е най-доброто състезание у нас – отлична организация, страхотна атмосфера, страхотна публика. Съжалявам, че постоянно ни преследва темата за различните правила, по които върви нашият шампионат. За мен това не е приемливо!”
Втори, макар и с близо седем минути пасив, завърши турският тандем Югит Тимур и Уфук Улуочак (Mitsubishi Lancer Evo IX). Двамата се качиха на подиума в първото си международно състезание извън Турция. Сънародникът им Ягиз Авджи (MINI JCW S2000) бе най-силният конкурент на Дончев, но напусна надпреварата след петата отсечка заради повреда в горивната помпа.
Трети в подреждането за ERT заеха победителите при автомобилите с един двигателен мост Антон Титов/Венцислав Мирчев (Citroen DS3 R3T), които завършиха на 7:06.3 минути зад Дончев. Титов и Мирчев са и победители в клас RC3. В националния шампионат обаче третото място е за Георги Василев и Стефан Добрев (Mitsubishi Lancer Evo IX). Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг от националния шампионат е "Стари столици", което стартира на 11 октомври.