Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали София: Финал преди старта

10.11.2007 15:11
Туит

Поради обилния снеговалеж и силния вятър, който заледява пътищата около София, бе отменено провеждането на третото рали „Виктори София”, последен девети кръг от националния рали шампионат. Сутринта директорът на ралито Георги Славейков обяви отмяната на съботните отсечки, а по-късно спортните комисари на състезанието решиха, че с оглед на очакваното допълнително влошаване на времето е по-разумно да бъдат канселирани и неделните етапи.

“Сигурността и безопасността на участниците и зрители е най-важна и с това компромиси не могат да се правят”, заяви Славейков. “Утре се очаква времето да е още по-лошо, а в маршрута има отсечки – минаванията на „Плана”, които не се почистват от снега и през зимата. За втория ден щяха да останат малко отсечки, покриващи 26,4 процента от дължината на скоростните етапи, а с изваждането на „Плана” този процент спада под 25. Поради тази причина дори и екипажите да бяха карали в неделя, нямаше да спечелят точки нито за нашия шампионат, нито за Източноевропейската купа.

Лошите атмосферни условия лишиха екипажите от възможността да покажат уменията си пред многобройната публика, която въпреки студа и снега днес се беше събрала по отсечките. За утрешните етапи се очакваха още повече зрители.

„Не ми се искаше да взимам националната титла и тази на Източна Европа по такъв начин, но нищо не може да се направи”, заяви шампионът на България Димитър Илиев, който печели втора поредна титла на България и четвърта на Източна Европа. „С безопасността не може да се правят компромиси.”

„Не сме подготвени за зимни условия, няма как да се състезаваме”, допълни европейският вицешампион за 2006 г. Крум Дончев. „Исках да се преборя с Митко поне за Източноевропейската купа, но не се получи.”

„Имаше места още в първата отсечка, където колата се хлъзгаше от собствената си инерция, просто беше невъзможно да се кара”, обясни Ясен Попов. „Смятам, че действията на организаторите заслужават адмирации, защото те реагираха смело и навреме.”

Шампионът в клас N/2 на писта за 2007 година Димитър Генев излетя от пътя малко след началото на първата отсечка, въпреки че той и навигаторът му Кирил Попов не са карали бързо. “На един лек завой, без дори да давам газ, колата просто не зави, там беше мокро и хлъзгаво и се озовахме извън пътя”, обясни Генев. “Много трудни атмосферни условия, които щяха да направят състезанието безсмислено опасно. Хубаво е, че пораженията не са големи, само задната броня падна.”

Наблюдателят на ФИА Джон Агностопулос също похвали решението на спортните комисари на състезанието да отменят първо съботните, а след това и неделните отсечки. Той обиколи сутрешните етапи и остана впечатлен от бързата и професионална реакция на влошаващите се условия, демонстрирана от екипите по отсечките.

Коментари
comments powered by Disqus