Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Средна гора: Турк направи за смях националния ни шампион

15.11.2015 18:12
Туит

Рок Турк (Peugeot 208 R2) спечели безумното рали Средна гора и направи за смях новия шампион на България Георги Василев. Базираната в Панагюрище надпревара постави точка на сезона в националния шампионат.

Церемониален старт при пълен мрак, кучета, мотоциклетист, трактор, каруца и цивилен автомобил в отсечките, това са само малка част от абсурдите на рали "Средна гора", което бе последен кръг в националния шампионат, както и в Европейския рали трофей. Надпреварата трябваше да се проведе през май, но бе отложена за ноември уж заради нелепата смърт на шестгодишно дете при инцидент на пътя, но действителната причина бе абсолютната безотговорност на организаторите, които си останаха също толкова безотговорни и половин година по-късно.

За съжаление още по-тъжен бе фактът, че в Средна гора новият шампион на България Георги Василев бе направен за смях от Рок Турк. Словенецът кара Peugeot 208 от R2 класа, докато Василев отново бе зад волана на познатото Mistubishi Lancer Evo IX от N4. И не само че Турк спечели всички единайсет отсечки, но и бе с пъти по-атрактивен, въпреки че на теория Lancer Evo IX в правилните ръце прави много по-голямо шоу от "суперите" или новите представители в R5.

Турк завърши на 1:47 минути пред Василев и напълно заслужено се пребори за третото място в Европейския рали трофей, което си оспорваше с българина. Челната тройка допълни Дилян Станков (Renault Clio), а Марко Стойчев (Mitsubishi Lancer Evo IX) завърши четвърти. Само осемнайсет екипажа включваше стартовият списък на рали "Средна гора", като до финала стигнаха дванайсет. Пълните резултати може да видите тук.

Интрига за победата в генералното класиране нямаше, но в едномарковия шампионат на Hyundai* тя се запази до последно. Дебютантът Васил Жеков изоставаше с половин минута спрямо Христо Геров в събота вечер, след като в петата отсечка удари предна лява част на автомобила си. В неделя обаче синът на Павел Жеков вдигна темпото и етап преди края бе на 10,2 секунди зад Геров. На финала разликата помежду им бе 3,2 секунди. И то в полза на Жеков, който при дебюта си в Hyundai Racing Trophy се пребори за първото място и то напълно заслужено, след като само той и Турк не върнаха газта от старта до финала.

Рали "Средна гора" за щастие приключи. Както и ужасяващият сезон 2015 в националния шампионат. Но цирковете в спорта продължават с пълна сила. На 19 декември БФАС отново ще има общо събрание, на което или Владо Илиев ще вземе най-накрая председателския пост, или ще бъде номиниран нов ръководител на Федерацията. Който и да е той обаче, едно е ясно - спортът се нуждае отчаяно от промяна, тъй като в противен случай дори и жалките остатъци от него ще изчезнат безследно.

* След края на надпреварата и четирите екипажа, регистрирани за Hyundai Racing Trophy, бяха извадени от общото класиране, тъй като автомобилите им не са били в закрития парк след финала.

Коментари
comments powered by Disqus