Крум Дончев (Ford Fiesta R5) спечели рали „Стари столици” и втората си поредна победа, но въпреки това Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000) запази шампионската си титла. Това е последен осми успех в националния рали шампионат за Илиев, който ще сложи точка на активната си състезателна кариера в близко бъдеще.
Дончев оглави класирането във финалния кръг от шампионата още след първата отсечка и нито за миг не позволи на конкурентите си да оспорят лидерската му позиция. Целта на Илиев обаче не бе да се бори за нея. Място в топ пет му гарантираше титлата и той заложи на сигурното каране, което го остави на половин минута зад пилота на Глобул Рали Тийм.
Това е осма титла за Илиев в българския рали шампионат, като по всяка вероятност тя ще бъде и последната му. „Много съм щастлив от успеха, тъй като това сигурно е последното ми състезание”, заяви той по време на награждаването. Все още осемкратният шампион не е потвърдил плановете си за бъдещето, но напоследък се появиха слухове, че той се готви за ръководна позиция в БФАС. Не е изключено и Илиев да се пробва в офроуд надпреварите.
Трети в общото класиране завърши Христо Манолов (Mitsubishi Lancer Evo IX), но тъй като неговият автомобил е X4 спецификация, бронзът отиде в ръцете на Тодор Славов (Renault Clio R3). По този начин младият варненец спечели титлата в Балканската рали купа, която обаче се превърна в поредния безсмислен шампионат заради провала в организацията и заради липсата на сериозен интерес от страна на чуждестранните пилоти.
Мартин Сурилов (Mitsubishi Lancer Evo IX) отново не стигна до финала, но този път пилотска грешка в началото на „Паметника 2” го извади от надпреварата. Антон Титов (Citroen DS3 R3) пък катастрофира тежко още на първото минаване на „Валери Великов” в петък. Това даде възможност на Тихомир Стратиев (Citroen C2 R2) да намери място в топ 5. Пълните резултати може да видите тук.
„Стари столици” слага точка на поредния скандален сезон в българския рали спорт. Куриозното „Средна гора”, в което стартираха девет екипажа и временната дисквалификация на Дончев от рали „Сливен”, бяха най-фрапантните моменти през годината, но далеч не и единствените. Това напълно логично доведе до сериозен отлив от страна на участници и публика, като тази тенденция вероятно ще се запази и догодина. Особено с оглед на факта, че се очаква и пълна доминация на Дончев заради качествата на неговия Ford Fiesta R5 и липсата на достатъчно бюджет у останалите силни състезатели.
gti
Има ли автомобилен спорт в България