Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Стари столици: Победа за Крум Дончев

03.08.2008 21:03
Туит

Крум и Димитър Илиев в битка за десети от секундата в етапите около Шумен

Победителите в рали "България 2008" Крум Дончев и Стойко Вълчев (Prista oil, Peugeot 207 S2000) спечелиха второ поредно състезание в рамките на три седмици. След успеха в Боровец, този път двамата триумфираха в 39-ото издание на рали "Стари столици", четвърти кръг от националния ни шампионат.

11 сравнително къси скоростни отсечки обещаваха интересни емоции за екипажите и феновете и битката по етапите не разочарова многолюдната публика.

Фаворитите бяха изненадани на старта от атаката на Ясен Попов/Никола Попов (М-Тел рали тим, Mitsubishi Lancer Evo 9), които спечелиха първите три етапа и оглавиха класирането с аванс от 5,8 секунди пред Дончев и на 7,3 пред миналогодишните победители Димитър Илиев/Янаки Янакиев (ИРТ, Mitsubishi Lancer Evo 9). В следвата отсечка обаче Ясен се удари в бордюр, двете му леви джанти буквално се счупиха и той остана в етапа, загуби над 40 минути и реши да се откаже от състезанието.

Пак в четвъртата отсечка се случи още един инцидент - при спирането в края на дълга права автомобилът на Стефан Георгиев и Стайко Стайков (Ефко рейсинг, Ford Escort) излетя от пътя и закачи дете, което се опитваше да избяга от опасното място. Малко по-късно се оказа, че детето е само уплашено, но в инцидента пострада още един човек - той хукнал да бяга от връхлитащата кола, ударил се в близкото дърво и се наложи единият му крак да бъде шиниран. Причината за инцидента - слаба и на практика липсваща охрана на мястото, където Георгиев, който е печелил това рали през 1997 година, излетя от пътя.

След отпадането на Попов, за първото място спореха Дончев и Илиев, като в края на първия ден Крум завърши с преднина от едва 0,9 секунди. Зад тях изключително оспорвана битка за третото място проведоха Румен Дунев/Христо Христов (Renault Racing, Renault Clio S1600) и Пламен Стайков/Петър Илиев (Secdoor, Mitsubishi Lancer Evo 8). Дунев кара две отсечки със скъсано жило на съединителя, колата му угасна на старта на третата отсечка и загуби над 20 секунди, което го извади от битката за първата позиция. В края на първия ден Стайков имаше аванс от 8,8 секунди пред Румен.

Във втория ден на състезанието Илиев атакува от първия етап и успя да прескочи Крум, след което спечели и втората отсечка, макар и само с 0,1 секунда аванс, което му даде обща преднина от 1,3 секунди. В следващите 4 отсечки обаче Дончев бе безапелационен, взе всички етапни победи, върна си лидерството и на финала спечели с 3,6 секунди пред Илиев.

"Много съм щастлив, защото битката беше невероятна", заяви за ams на финала Дончев. "Борихме се за всяка десета от секундата, беше невероятно трудно. По принцип етапите тук са ми много тежки, но сега се справихме отлично - целият тим."

"Това беше неизбежно", коментира Илиев. "Има реалности в автомобилния спорт, които не могат да се отрекат - с автомобил като нашия е трудно да се борим срещу Супер 2000. Опитахме се, бяхме начело за малко, но след това нямахме шанс."

Спорът за третото място се реши в последната отсечка, където Дунев излетя от пътя и отпадна, а преди това беше успял да стопи аванса на Стайков на 4,9 секунди.

"В последния етап карах на над 100 процента от възможностите си", заяви по-късно Стайков. "Румен ме атакува от сутринта, успях леко да му дръпна напред, после той започна бързо да топи аванса ми и трябваше да рискувам, иначе нямаше да се получи."

Четвърти в генералното класиране завършиха Тодор Славов/Добромир Филипов (Булбет, Renault Clio R3), а на пета и шеста позиция - първите двама в клас N/3: Иван Ганчев/Кирил Попов (GP RT, Renault Clio) и Турал Метков/Васко Христов (ТМ Моторспорт, Peugeot 206).

В клас N/2 победата спечелиха Тимохир Стратиев/Петър Йорданов (Марина МС, Citroen Saxo), а в А/6 след отпадането на Дунев първата позиция бе за Екатерина Стратиева/Румен Манолов (Астра рейсинг, Citroen C2 R2). В група Хобикар спечелиха Тодор Тодоров и Красимир Захариев (Етър Рейсинг, VW Polo).

Коментари
comments powered by Disqus