Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Централна Европа: 18 секунди аванс за Сайнц ден преди финала

25.04.2008 19:04
Туит

Пилотът на Volkswagen Карлос Сайнц оглави класирането след шестия предпоследен ден на рали "Централна Европа", първи старт от сериите "Дакар".

Преди последния ден на рали „Централна Европа” Давид Кастю (КТМ) и Ханс Стейси (МАN) са фаворити за победите в категориите на мотоциклетистите и камионите. При автомобилите обаче надпреварата става все по-жестока, след като разликата между първия Сайнц и втория Петерхансел е само 18 секунди.

Мотоциклетите   

Шестият етап на рали „Централна Европа” спечели Сирил Депре (КТМ). Французинът атакува много агресивно още в първата отсечка и изпревари Ален Дюкло (КТМ) в битката за третата позиция. Разликата между двамата преди последния ден на надпреварата е по-малко от две минути, което предвещава интересен двубой за последното място на подиума утре. И двамата обаче нямат шансове за победата, която ще си оспорват Давид Кастю и Франциско Лопес (KTM). Чилиецът изостава с 4:28 минути, което с оглед спецификите на терена в Унгария е съществен пасив, но той едва ли ще се примири с второто място преди състезанието да е приключило.

„Днес стартирах пет или шести по отсечката, не помня точно. Винаги е по-лесно, когато знаеш, че има някой пред теб, защото няма риск по пътя да срещнеш непредвидени препятствия”, разказва в края на деня победителят от рали „Дакар 2007” Сирил Депре. „Това ми позволи да атакувам, така и направих. Трасето днес беше по-удобно за каране от вчера. В коловозите имаме по-добро сцепление, тъй като всички автомобили и камиони са минали вече веднъж по него. Беше си истинско забавление. Пътят е хубав, времето също, сутринта бе наистина прекрасна.”

Автомобилите   

Докато при мотоциклетистите пъзелът е почти подреден, то при автомобилите интригата е по-голяма от всякога. Карлос Сайнц (Volkswagen) спечели втори пореден етап и оглави временно класиране ден преди финала на надпреварата. Досегашният лидер Стефан Петерхансел (Mitsubishi) изостава на 18 секунди, което означава, че битката между двамата ще бъде до последния километър.

„Вярно, наистина много оспорван състезание. Тази сутрин потеглих отлично, на междинната контрола по средата на отсечката бяхме по-бързи от Карлос Сайнц. 90 километра след старта обаче започнах да настигам Люк Алфан и по трасето имаше много прах”, обяснява Петерхансел изоставането си. „Наложи ми се да върна леко газта и изгубих 30 секунди спрямо Сайнц, който излезе начело в генералното класиране.”

Много интересен двубой се очертава и за третото място. Претенденти отново са Volkswagen и Mitsubishi, представяни от Дитер Депинг и Люк Алфан. Разликата между двамата е абсолютно пренебрежима с оглед на 155-те километра по часовник утре - седем секунди. Дори и в Световния рали шампионат, където дължината на едно състезание е средно 350 км, такива разлики са рядко срещано явление. ФИА определено ще получи много материал за размисъл след първия старт от сериите „Дакар”.

Място в челната шестица намери и пилотът на X-Raid Бруно Саби (BMW), след като третият от вчера Нани Рома (Mitsubishi) получи повреда.

Камионите   

Вече със сигурност може да обявим, че Ханс Стейси (MAN) е първият победител в историята на рали „Централна Европа” при камионите. „Летящият холандец” спечели поредния си етап и вече има половин час аванс спрямо втория Вулферт ван Гинкел (GINAF). Единствено технически проблем може да го извади от надпреварата, което е малко очаквано с оглед на високата надеждност на камионите. Алес Лопрайс (TATRA) завърши деня с второ време и по всяка вероятност ще бъде третият представител на подиума в категорията.

Също както вчера и днес състезателите в класа на камионите караха за време единствено първата отсечка.

Последният етап на рали „Централна Европа” ще отведе екипажите на брега на езерото Балатон, където ще се състои и официалното награждаване. Преди това обаче ги очаква трето поред преминаване по най-дългата 155 километрова отсечка, но за разлика от предишните два пъти (сряда и четвъртък) в обратна посока.

Класиране след шестия етап мотоциклети:

 1 Д. Кастю Франция КТМ 10:31:37
 2 Ф. Лопес  Чили
 КТМ 10:36:05
 3 С. Депре  Франция КТМ 10:43:48
 4 А. Дюкло Франция КТМ 10:45:45
 5 Х. Пежисер
 Испания Yamaha 10:49:26
 6 Ж. Виладомс Испания KTM 10:57:32


 

 

 

 



Класиране след шестия етап автомобили:

 1 К. Сайнц
 Испания
 Volkswagen  09:40:37
 2 С. Петерхансел Франция Mitsubishi 09:40:55
 3 Д. Депинг
 Германия
 Volkswagen  09:46:44
 4 Л. Алфан  Франция Mitsubishi 09:46:51
 5 К. Соуса Португалия Volkswagen  10:09:54
 6 Б. Саби
 Франция BMW 10:20:53


 
 
 

 

 

 

Класиране след шестия етап камиони:

 1 Х. Стейси Холандия MAN 09:31:47
 2 В. ван Гинкел  Холандия GINAF  10:03:28
 3 А. Лопрайс
 Чехия TATRA 10:21:10
 4 Ф. Ектер Германия  MAN 10:38:43
 5 M. Спачил Чехия LIAZ  10:54:29
 6 М. Доно
 Италия Iveco 10:54:40








Коментари
comments powered by Disqus